فیلم "مامان" به کارگردانی "خاویه دولان" در مراسم اسکار امسال با دیگر فیلم‌های خارجی رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل از ورایتی، فیلم "مامان" به کارگردانی "خاویه دولان" که پیش از این توانسته بود در جشنواره‌ی "کن" جایزه ویژه "هیات داوران" را دریافت کند، برای رقابت با دیگر فیلم‌های خارجی روانه "اسکار" خواهد شد. این خبر را "تله فیلم کانادا" تایید کرده است.
 
داستان این فیلم حول رابطه‌ی یک نوجوان پسر پر دردسر و مادرش می‌چرخد. مادر او در تلاش است تا بر رفتاری‌های پرخاشگرانه پسرش غلبه کند. آن‌ها یک همسایه‌ی خجالتی نیز دارند که به آن‌ها علاقه‌مند است.
 
"آنتونی اولیویه پیلون" در نقش پسر و "آنه دوروال" در نقش مادر او به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
"خاویه دولان" در کنفرانس مطبوعاتی‌اش اینگونه گفت: "زمانی که اهداف بالایی را در زندگی در نظر دارید، پس باید همه خطرات آن را به جان بخرید؛ اگر ما موفق شدیم که به اسکار راه پیدا کنیم، این برای من افتخار بزرگی است و من وظیفه خودم می‌دانم که در این رقابت از هیچ تلاشی دریغ نکنم و همه‌ی انرژی خود را بگذارم". این فیلم سال 2015 به نمایش در خواهد آمد.
 
"خاویر دولان" 25 ساله پیش از این در فیلم‌های "من مادرم را کشتم"، "ضربان قلب" و "لورنس، به هر حال" حضور داشته است.
 
فیلم‌های کانادایی در پنج سال اخیر توانسته‌اند در 4 دوره نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی "اسکار" شوند. این فیلم‌ها عبارتند از "سوختگان" به کارگردانی "دنیس ویلنو"، "درون تاریکی" به کارگردانی "اگنیز کا هلند"، "آقای لازهار" به کارگردانی "فلیپ فالاردو" و "شورشی" به کارگردانی "کیم نوین".
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار