نخستین جشنواره محراب در مشهد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی در این مراسم گفت: این جشنواره یکی از بخش های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و با هدف ترویج فرهنگ رضوی برگزار شد.

محمد حسین عبدالهی افزود: فراخوان ارسال آثار به جشنواره محراب آذر ماه 1392 آغاز شد و تا تیر ماه سال جاری دو هزار و 300 اثر با موضوعات شعر، مقاله، پژوهش، روزنامه دیواری، پوستر و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه از بین آثار ارسال شده 21 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که تقریبا از هر موضوع سه نفر برگزیده داشته ایم، گفت: فرهنگ جامعه اسلامی برگرفته از دستاوردهای دین مبین اسلام بوده و مسجد به عنوان سرآمد آنهاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: مساجد در باورهای دینی به عنوان جامع ترین پایگاه برای فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی انسان ها تعریف شده اند.

سید سعید سرابی افزود: در این میان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مثابه پل هایی هستند که این پیوندهای فرهنگی را برقرار کرده و قالب های فرهنگی و هنری را در خدمت اسلام قرار داده اند.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی محراب با هدف شناسایی ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و در جهت توسعه معارف رضوی برگزار شده است.

سرابی خواستار شناسایی خادمان فرهنگ رضوی در مساجد و قدردانی از آنها در جشنواره سال آینده به منظور برگزاری پرشور جشنواره شد.
انتهای پیام./ز

منبع:ايرنا

برچسب ها: جشنواره ، محراب ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.