بر طبق نتایج پژوهش‌ها، حدود نیمی از موارد پرکاری تیروئید مربوط به سنین 30 تا 50 سال است و بقیه موارد در سایر گروه‌های سنی به صورت پراکنده وجود دارد.

ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: غده تیروئید هر فرد ممکن است بیش از اندازه فعال شده و در نتیجه برخی از تنظیم‌های بدن دچار اختلال شود.

وی با اشاره به این که علائم پر کاری تیروئید متعدد هستند، اظهار داشت: کاهش وزن، ریزش مو و ناراحتی و عصبانیت از مهمترین علائم پرکاری تیروئید است که درجات این علائم در مبتلایان به این بیماری می‌تواند متفاوت باشد.

وفانی نژاد با بیان این که موارد ابتلا به پر کاری تیروئید در سنین آخر جوانی و اوایل میانسالی بسیار بیشتر است، تأکید کرد: بر طبق نتایج پژوهش‌ها، حدود نیمی از موارد پرکاری تیروئید مربوط به سنین 30 تا 50 سال است بقیه موارد در سایر گروه‌های سنی به صورت پراکنده وجود دارند.

وی گفت: البته تعداد مبتلایان به پر کاری تیروئید در گروه سنی 20 تا 30 نیز بسیار قابل ملاحظه است.

وفانی نژاد خاطرنشان کرد: در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهند که ابتلا به پر کاری تیروئید در بین جوانان و میانسالان نسبتا بالا است و بسیاری از مبتلایان سال‌ها قبل از بروز بیماری، زمینه ابتلا به پر کاری تیروئید را داشته‌اند و خود از آن بی خبر بوده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار