کارشناس فوتبال گفت: تیم‌ملی امید از نظر ساختار تیمی و روحی آمادگی حضور برای شرکت در بازی‌های آسیایی را نداشت.

فریدون معینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  افزود: از نظر من تیم ملی امید به خوبی برا ی شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی آماده نشده بود و بهتر بود تیم زیر 19 سال، 2 سال پیش رو حفظ می کردیم و همان تیم را با تغییراتی به این بازی‌ها می فرستادیم.

وی درادامه بیان کرد: زمانی که ما تیم فوتبال پایه کشورمان را که آمادگی شرکت در مسابقات بازیهای آسیایی را ندارد و به این مسابقات می‌فرستیم این مساله باعث بوجود آمدن مشکلات یمی شود و از این رو اخراج خانزاده در ترکیب تیم ملی امید و آبروریزی یک ایرانی را در کارنامه فوتبالمان رقم می‌زنیم که این مساله برای فوتبال ما خیلی بد است و با توجه به آماده نبودن بازیکنان، آنها با شرایط سخت بازی روبرو می‌شوند و باعث بروز مشکلاتی در فوتبالمان می شوند.

وی در ادامه افزود: بهتر است ساختاری در فوتبال پایه در سطح کشور ایجاد شود و آموزش‌های لازم به این بازیکنان داده شود و آنها یاد بگیرند که در زمین بازی در صورت روبروشدن با شرایط سخت چه واکنشی از خودشان بدهند و این مهمترین مساله است که باید در فوتبال تیم های پایه مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین درباره عملکرد وینگادا بیان کرد: وینگادا نیز از عملکرد خودش در بازی‌های آسیایی تیم ملی امید ناراضی بود و انتخاب‌های وینگادا این مساله را نشان داد که باید بیشتر روی بازیکنان شناخت پیدا می کرد تا بتواند عملکرد خوبی از خود در بازی های آسیایی به جا بگذارد.

وی همچنین درباره استفاده از مربیان ایرانی به جای وینگادا عنوان کرد: مساله استفاده از مربیان ایران یهمیشه در فوتبال کشورمان مطرح بوده است و به نظر من اگر در سطوح مربیگری داخلی مربیان احترام همدیگر را داشته باشند به راحتی می توان از آنها در فوتبالمان استفاده کرد.

عدم احترام به همکاران در سطح مربیگری یک تزلزل در فوتبالمان ایجاد کرده است و در حال حاضر برای فوتبال ما این یک نیاز است که مربیان در یک سطح بسیار خوب حرکت کنند و شایستگی ها ی خود را نشان بدهند و اگر این مربیان سرمربیگری تیم‌های پایه را به عهده بگیرند از مربیان داخلی دیگر نیز حمایت خواهند شد.

معینی همچنین درباره اینکه آیا و تینام می تواند قرقیزستان را شکست دهد، بیان کرد: این امیدواری وجود دارد که تیم فوتبال ویتنام اگر با نتیجه 5 بر صفر تیم قرقیزستان را شکست دهد یک روزنه ای نیز برای تیم ملی امید باز شود و این تیم بتواند به مراحل بالاتر صعود کند ولی صعود تیم ایران بستگی به شکست قرقیزستان در مقابل تیم ویتنام دارد.

وی همچنین درباره اینکه چرا تیم های پایه تا به حال موفق نبوده‌اند خاطرنشان کرد: باید یک نگرشی نسبت به تیم‌های پایه داشته باشیم و از نظر فنی و روانشناسی به خوبی به بازیکنان زیر 16 سال آموزش بدهیم تا رشد بهتری را در فوتبالمان نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار