قهرمان طلایی ایران در رقابت های جهانی تکواندوی مکزیک این بار برای کسب مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون هدف گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بهنام اسبقی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم تیم ملی ایران (وزن چهارم) برای هفدهمین دوره بازی های آسیایی در اینچئون کره جنوبی انتخاب شده است.

او که متولد سال 1365 است، تکواندو را از پنج سالگی نزد پدرش فیروز اسبقی آموزش دیده و در تیم نوجوانان پاس هم عضویت داشت.

اسبقی بعد از حدود هفت سال دوری از مسابقات تکواندو باوجود تمرینات شخصی همراه با تیم مقاومت از سال 89 وارد لیگ برتر تکواندو شد.

وی در سال 90 به تیم شهرداری بندرعباس پیوست، سپس در سال های 91 و 92 برای تیم شهرداری ورامین زیر نظر پیام خانلرخانی به میدان رفت. بهنام اسبقی برای لیگ برتر امسال هم در این تیم شهرداری ورامین مسابقه خواهد داد.

اسبقی نخستین بار با برد محمد باقری معتمد در لیگ برتر تکواندو نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

او حدود 2 سال و نیم است که در تیم ملی تکواندو بزرگسالتن حضور دارد و در اولین حضور رسمی اش در رقابت های جهانی 2013 مکزیک به تنها مدال تیم ملی ایران در این مسابقات دست یافت.

اسبقی یک ماه پس از رقابت های جهانی سال گذشته، در المپیک هنرهای رزمی سن پترزبورگ روسیه موسوم به "کامبت گیمز" دومین مدال طلای مهم خود را بدست آورد.

این تکواندوکار موفق تیم ملی در پیکارهای قهرمانی 2014 آسیا در ازبکستان نیز موفق به کسب نخستین طلای رقابت های قاره ای خود شده است.

وی همچنین عنوان فنی ترین تکواندوکار مسابقات قهرمانی آسیا را نیز به خود اختصاص داد.

اسبقی: فقط برای طلا می روم

بهنام اسبقی درباره آخرین شرایطش قبل از حضور در بازی های آسیایی اینچئون عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی دارم. بعد از بازگشت از رقابت های انتخابی المپیک در قزاقستان، سعی کرده ایم آمادگی خود را در تمرینات حفظ کنیم. حدود 15 شهریور از مسابقات "گرندپریکس" به تهران بازگشتیم و از آن زمان به بعد کادرفنی تیم ملی در تلاش هستند تا آمادگی نسبی تکواندوکاران را به اوج برسانند.

وی ادامه داد: برای بازی های آسیایی یک هفته دیگر هم فرصت داریم تا با آمادگی کامل اعزام شویم.

قهرمان تکواندو جهان می گوید: فقط برای مدال طلا به بازی های آسیایی اینچئون می روم چون این مدال به امتیازات رنکینگ المپیکی اضافه می کند، ضمن آنکه مدال طلا به کاروان ورزش ایران نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

اسبقی در مورد حریفانش در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی گفت: با اعلام ترکیب نهایی تیم ملی کره جنوبی، کره ای های میزبان در وزن من بازیکنی ندارند، چون مسابقات تکواندو در پیکارهای قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی بجای هشت وزن، در 6 وزن برگزار می شود.

وی افزود: به جز غیبت تکواندوکار کره ای، تکواندوکاران افغانستان، چین و چین تایپه مهمترین رقیبانم در بازی های آسیایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار