معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط فعلی تهران حاکی از آن است که بار جمعیت جدید به تهران تحمیل نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درجمع مدیران صنعت آب استان تهران گفت: منابع آبی تهران به علت مصرف بی‌رویه و کاهش بارندگی با کمبود روبرو شده است و باید راهکاری برای رفع این دغدغه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف آب تابستان را به پشت سر گذاشتیم افزود: امیدواریم پاییز نیز به خوبی طی شود.

وی با بیان اینکه وضع سدلار و لتیان نگران کننده است افزود: آب موجود در این سدها کفاف چند روز تهران را بیشتر نمی‌دهد و این بدان معنی است که مردم باید به صورت جدی وارد عمل شوند چرا که این امر نتیجه مصرف بی‌رویه آب مشترکان پرمصرف است و جفا در حق مردمی است که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

وی افزود: باید در این مقطع به صورت جدی صرفه‌جویی کنیم تا پاییز خوبی را پشت سر بگذاریم و اگر میزان صرفه‌جویی‌ها به حدی نباشد که از پاییز عبور کنیم تصمیم گیری در خصوص قیمت و قطع آب مشترکین پرمصرف قطعی خواهد شد.

وی افزود: مسئله صرفه‌جویی در شرایط فعلی بسیار با اهمیت است.

جهانگیری با بیان اینکه وزارت نیرو به صورت جدی و قوی به دنبال آن است که پاییز مردم به زحمت نیافتند افزود: تکمیل پروژه سد ماملو که در شرایط عادی تا چند ماه طول می‌کشید با اختصاص اعتبارات مهرماه وارد مدار خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام پروژه‌های آبرسانی باید با زمانبندی مشخص و دقیق صورت گیرد و تامین منابع مالی این پروژه‌ها چه از فاینانس خارجی و چه منابع داخلی در اولویت هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه این پیام بزرگی به سیاستگذاران تهران است که به ظرفیت بیشتر از این جمعیت در تهران وجود ندارد گفت: باید راه‌حل‌هایی در نظر گرفته شود که بار جمعیت جدید به تهران تحمیل نشود.

جهانگیری تصریح کرد: شهرداری و شورای عالی معماری باید اجازه تغییر کاربری و ساخت واحدهای مسکونی جدید را ندهند چرا که ظرفیت جمعیتی تهران اگر افزایش پیدا کند در حد کنترل نخواهد بود.

وی همچنین در ادامه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص برخورد با مشترکین پر مصرف گفت: دولت اختیار کامل در بحث قیمت گذاری و قطع آب مشترکین پر مصرف را دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.


انتهای پیام/
 
برچسب ها: آب ، تهران ، ظرفیت ، جمعیت ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار