آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 3 تا 10 درصد مردم در جوامع مختلف به بیماری اسکیزوئید مبتلا بوده و شیوع این بیماری در مردان و زنان تقریبا برابر است.

حشمت الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: انزوا، گوشه نشینی و کناره گیری از اجتماع دیگران که به عنوان اسکیزوئید شناخته می‌شود، مشکلی بسیار مهم در بین مردم جوامع مختلف است.

وی گفت: متاسفانه روز به روز بر مبتلایان به اسکیزوئید افزوده می‌شود و در این بین افراد کشورهای صنعتی و توسعه یافته بیشتر گرفتار این اختلال می‌شوند.

نادی تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 3 تا 10 درصد مردم در جوامع مختلف به بیماری اسکیزوئید مبتلا بوده و شیوع این بیماری در مردان و زنان تقریبا برابر است.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به اسکیزوئید معمولا مشاغل انفرادی را که در تماس کمتری با دیگران دارد، انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: مبتلایان به اسکیزوئید، افرادی آرام، مردم گریز، منزوی، غیر اجتماعی و درون گرا هستند و حتی از نزدیکان و خویشاوندان درجه یک خود نیز کناره گیری می‌کنند.

نادی خاطرنشان کرد: مبتلایان به اسکیزوئید اگر اقدام مناسبی در جهت درمان مشکل خود صورت ندهند، ممکن است به تدریج و با گذشت زمان بیشتر دچار افت کیفیت زندگی شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار