برطبق برآورد‌ها از هر ۱۰۰ نفر جمیعت جهان، ۵ تا ۱۰ نفر به اسکیزوئید مبتلا هستند که این میزان در مناطق مختلف جهان متفاوت است.

حشمت ا... نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اسکیزوئید نوعی اختلال روحی و روانی است که در آن فرد مبتلا از اجتماع کناره گیری کرده و درواقع با گریز از دیگران، گوشه نشینی اختیار می‌کند. 

وی با بیان اینکه نوع زندگی و محیط تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش احتمال ابتلا به اسکیزوئید دارد، تصریح کرد: در برخی از جوامع به دلیل نوع ارتباط بین افراد جامعه، روابط سرد و نامطلوب افراد خانواده و ارتباطات اجتماعی ضعیف، شیوع اسکیزوئید بالا است. 

 نادی تاکید کرد: بر طبق برآورد‌ها از هر ۱۰۰ نفر جمعیت جهان، ۵ تا ۱۰ نفر به اسکیزوئید مبتلا هستند که این میزان در مناطق مختلف جهان متفاوت است. 

وی یادآور شد: مبتلایان به اختلال اسکیزوئید، بیشتر مشاغل انفرادی که حداقل تماس و ارتباط با دیگران را ایجاد می‌کند، انتخاب می‌کنند. 

نادی خاطر نشان کرد: این حالات در بسیاری از جوامع و کشور‌ها شایع است و اتفاقا در بسیاری از کشورهای صنعتی و به اصطلاح پیشرفته و توسعه یافته، بیشتر شاهد انزوا و گوشه گیری افراد جامعه هستیم. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار