دبير ستاد استقبال از مهر معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت:مديريت شهري با تمام توان آماده استقبال از آغاز سال جديد تحصيلي و بازگشايي مدارس و تأمين آرامش و ايمني دانش‌آموزان عزيز در مسيرهاي منتهي به مراکز آموزشي است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس کامران اخباري افزود: با هدف ارتقاي کيفي و کمّي خدمات‏ رساني به عموم شهروندان به ويژه دانش‏آموزان و نظارت بر نحوه حرکت بخش‏‌هاي مختلف در مسير ارتقاي اهداف برنامه‏ريزي شده‏ و اجراي دستورالعمل اجرايي ستاد استقبال از مهر، چک‏ ليست‏‌هايي جهت ارزيابي عملکرد شهرداري‌‏هاي مناطق  و سازمان‏‌ها و شرکت‏‌هاي تابعه شهرداري تهران تنظيم شده است. 

وي با اشاره به اين که ساماندهي سرويس مدارس از مهم‏ترين اولويت‏‌هاي ستاد استقبال از مهر در سال جديد تحصيلي است، اظهار کرد: به اين منظور نسبت به تهيه برچسب سرويس مدارس اقدام شده که قبل از مهر ماه بر روي سرويس‌هاي مجاز مدارس نصب خواهد شد. 

اخباري با بيان اين که سازمان تاکسيراني تهران از اول مهر ماه از طريق مرکز نظارت هوشمند خود، عملکرد ناوگان تاکسيراني‌ را به صورت دقيق تحت کنترل و زير نظر قرار خواهد داد، تصريح کرد: از ابتداي مهر ماه هر گونه تخطي رانندگان تاکسي از جمله عدم حضور آن‏ها در خطوط مربوطه به صورت جدي مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.   

از سوي ديگر، مدير مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران نيز با اشاره به افزايش حدود 30 درصدي حجم ترافيک پايتخت تا 48 ساعت ديگر و هم‏زمان با شروع سال جديد تحصيلي و اعلام آمادگي کامل اين مرکز به اين منظور گفت: رفع نقايص احتمالي سيستم‏هاي کنترل سرعت و دوربين‌هاي نظارتي در تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها به منظور نظارت لحظه به لحظه بر معابر و خودروها و جلوگيري از بروز حوادث و سوانح احتمالي از جمله اقدامات پيش‏بيني شده است. 

مهندس همايون فتاحي مدير مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران با بيان اين که تصادفات رانندگي و خرابي ناشي از نقص فني خودروها، دو عامل اصلي ايجاد ترافيک در شبکه معابر تهران محسوب مي‏شوند، افزود: با توجه به ازدحام بالاي جمعيت و ظرفيت پايين معابر، عدم توجه به رفع اين نواقص  به ويژه از اول مهر ماه، ترافيک سنگين را به همراه خواهد داشت و اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم در خصوص رفع نقص فني خودروها در هفته پاياني شهريور ماه ضرورت دارد. 

وي در پايان با تأکيد بر اين که توقف غير مجاز خودروها در حاشيه‏ معابر و نقص فني و خرابي خودروها، افزايش مدت و شدت ترافيک را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حضور جرثقيل‌ها و خودروهاي امدادي در معابر شرياني و بزرگراه‌هاي شهري از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت کاهش ترافيک مهر ماه است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آرامش ، ایمنی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار