معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

گسترش تشکیل کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی

یاوری از رفع کمبود برخی تجهیزات و بهسازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان و گسترش تشکیل کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تحت پوشش خبر داد.

مسعود یاوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات که حتی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده گرایش بانوان به انجام عمل سزارین بود که بعنوان یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های مهم در اجرای برنامه طرح تحول در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر بعد از گذشت سه ماه از اجرای طرح تحول سلامت و رایگان کردن زایمان طبیعی، شاهد 2 درصدی کاهش عمل سزارین نسبت به سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه مشمول طرح هستیم.

یاوری افزود: با شروع طرح تحول و بررسی مشکلات بلوک‌های زایمان در بیمارستان‌ها، عمده مشکلات تامین نیروی انسانی، کمبود برخی تجهیزات و بهسازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان بود که بعد از بررسی‌ها و جمع آوری راهکارهای لازم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی در این سه ماه انجام گرفت؛ از جمله اینکه با تلاش در جذب نیروهای طرحی و کاردان‌های مامایی، کمبود نیروی انسانی جبران خواهد شد؛ همچنین برآورد هزینه‌های تقریبی در بهسازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان بیمارستان‌های مشمول طرح انجام و به وزارت بهداشت ارسال شد.

یاوری با بیان این که یکی از مهمترین کارهایی که در حال اجرا و برنامه ریزی است، گسترش تشکیل کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی در بیمارستان‌های مشمول طرح تحول است عنوان کرد: قبل از اجرای طرح تحول تنها در سه بیمارستان دولتی این کلاس ها برگزار می شد که بعد از اجرای طرح کلاس‌های آموزشی در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، شهدای تجریش، سوم شعبان دماوند، زعیم پاکدشت و مفتح ورامین نیز برگزار می‌شود. در حال حاضر در هشت مرکز دولتی و 18 مرکز خصوصی کلاس‌های آمادگی برای زایمان برای آموزش به مادران باردار و همراه آنها برگزار شده است که در تلاش هستیم این برنامه در کوتاه ترین زمان ممکن در کلیه بیمارستان‌ها به اجرا درآید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.