عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفظ شورا با وضعیت فعلی و گرفتن حق انتخاب شهردار از آن لطمه و صدمه بزرگی به شورا است.

 علی صابری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح اخیر دولت در رابطه با انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم افزود: هر اقدام و تغییری در این خصوص باید کارشناسی باشد و به نظر من طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم مناسب نیست.

وی افزود: اگر به این نتیجه برسیم که همانند پاریس از شورای خاص برخوردار باشیم در آن صورت شاید بتوان امکان انتخاب شهردار توسط مردم را مطرح کرد، هر چند که اجرای این موضوع با توجه به شرایط متفاوت کشورمان نیازمند بررسی جدی است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حفظ شورا با وضعیت فعلی و گرفتن حق انتخاب شهردار از آن در واقع لطمه و صدمه بزرگی به مجموعه شورا است تصریح کرد: این طرح به هیچ عنوان قابل توجیه نبود، ضمن اینکه تاکنون این شیوه در جایی اجرا نشده است.

صابری در پاسخ به این سؤال که چرا این موضوع پس از انتخابات هیئت رئیسه شورا مطرح شده است، افزود: این سؤال را باید از افرادی پرسید که آن را مطرح کرده‌اند، اما اینکه طرح این موضوع از جانب دولت بوده و یا مجلس اطلاعی ندارم چرا که تاکنون هیچ گونه ابلاغ و مکاتبه‌ای از سوی دولت صورت نپذیرفته است.

وی با عنوان اینکه حتی در استفساریه‌هایی که از شورا به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌گردد از من و سایر اعضای حقوقدان حداقل به عنوان یک فرد آگاه به مسائل حقوقی اظهارنظر می‌شود، تصریح کرد: البته نظر من در این موارد مبنای مشورتی داشته نه الزام و از آن جمله می‌توان به طرحی در خصوص یک ساله و یا دو ساله بودن مدت فعالیت هیئت رئیسه اشاره کرد.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاید عدم اظهارنظر دولت از من و سایر اعضاء حقوقدان شورا علی‌رغم تخصصی بودن و ارتباط کامل آن با شورا به معنای عدم طرح آن از سوی دولت باشد، اظهار داشت: آگاهی بنده از این موضوع از طریق سایت‌های خبری بوده و نمی‌دانم این موضوع از جانب چه فردی مطرح شده اما آنچه مهم است توجه به این امر است که طرح این موضوع نه یک اقدام کارشناسی و جدی بلکه تنها یک حرکت برای گرفتن بازخورد از جانب هر شخصی است که آن را برای نخستین بار مطرح کرده و در واقع یک بحث سیاسی است و جنبه عملی و اجرایی ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتخاب ، شهردار ، لطمه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار