رئيس و اعضاي شوراي شهر دوحه قطر و رئيس انجمن دوستي ايران و قطر از خط 3 مترو تهران بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبر نگاران ، رئيس و  اعضاي شوراي شهر دوحه قطر به همراه رئيس انجمن دوستي ايران و قطر با  استقبال مدير عامل و برخي از مديران شركت بهره برداري مترو تهران از  امكانات و فعاليت هاي متخصصان ايراني در خط سه مترو تهران بازديد كردند. 

سعود بن عبدالله آل حنزاب رئيس شوراي شهر دوحه موفقيت هاي جمهوري اسلامي  ايران در زيرساخت ها و مديريت حمل و نقل ريلي درون شهري(مترو تهران) را  چشمگير خواند و آن را الگوي خوبي براي كشورهاي ديگر دانست. 

وي تصريح كرد: باتوجه به تحريم هاي موجود توانسته ايد پيشرفت خوبي داشته  باشيد و اين جاي تبريك دارد چرا كه ساخت مترو پروژه عظيمي است. 

وي با اشاره به اينكه قيمت بليت مترو ايران نسبت به هزينه تمام شده بسيار  اندك است گفت: برداشت اوليه من اين بود كه ازمترو بهره برداري مالي مي  شود اما با قيمت تعيين شده شما براي بليت مي توان گفت كه استفاده از مترو  در تهران مجاني است چرا كه در آمد حاصل از فروش بليت در حد تعمير و نگهداري از قطار هاست. 

رئيس شوراي شهر دوحه بعد بازديد از خطوط مترو از موفقيت هاي متخصصان  ايراني ابراز خوشحالي كرد و افزود: اميدوارم كه در قطر هم مترو راه  اندازي شود و با توجه به اينكه جام جهاني2022 در اين شهر برگزار مي شود  تمامي تلاش خود را مي كنيم تا اين موضوع محقق شود. 

در ادامه محسن نايبي مدير عامل شركت بهر برداري مترو تهران در خصوص خطوط  مختلف مترو توضيحاتي داد و گفت: در حال حاضر حركات كل قطارها در هر روز كاري مترو با سه مرتبه دور ايران زدن برابري مي كند. 

وي افزود: كاهش آلودگي هوا و جلوگيري از مشكلات زيست محيطي برنامه هاي  بلند مدتي است كه در آينده براي كشور سود دهي هاي زيادي را در بر خواهد داشت. 

همچنين مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه آمادگي خود را براي انتقال تجربيات ايران در اين زمينه به كشور مسلمان قطر اعلام كرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، مترو ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.