گزارش نشست خبری دیدار ایران – آلمان

آلمان غافلگیر شد، ایران توپ را ندید!

نشست خبری دیدار دو تیم ایران و آلمان از مرحله سوم رقابت های جهانی لهستان با حضور کاپیتان آلمان؛ شاپسی، سرمربی آلمان؛ ویتال هنین و سرمربی ایران؛ اسلوبودان کواچ برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال کشورمان در سومین مرحله رقابت های جهانی والیبال در لهستان، شب گذشته با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آلمان شد.

نشست خبری دیدار دو تیم ایران و آلمان از مرحله سوم رقابت های جهانی لهستان با حضور کاپیتان آلمان؛ شاپسی، سرمربی آلمان؛ ویتال هنین و سرمربی ایران؛ اسلوبودان کواچ برگزار شد.

در ابتدای این نشست از سوی مدیر برگزاری کنفرانس خبری اعلام شد که سعید معروف؛ کاپیتان ایران به دلیل احساس درد در پایش، در جلسه حضور نخواهد داشت. لذا جلسه با نقطه نظرات کاپیتان آلمان در خصوص بازی آغاز شد.

یواخین شاپس؛ ملقب به شاپسی با اشاره به غیرقابل انتظار بودن نتیجه بازی، گفت: من واقعا خوشحالم که توانستیم بعد از روزِ بدِ دیروز، به امروز برسیم که بتوانیم خوب بازی کنیم و چنین نتیجه ای بگیریم. فکر می کنم هیچکس انتظار رقم خوردن چنین نتیجه ای را نداشت. من به تیمم افتخار می کنم.
 
سپس نوبت به اسلوبودان کواچ؛ سرمربی مردان ایران رسید تا درباره بازی نظراتش را مطرح کند. کواچ گفت: اول به تیم آلمان تبریک می گویم. آنها خیلی خوب بازی کردند و نسبت به دیروز در مقابل فرانسه، تیم دیگری بودند. به ویژه در دفاع و سرویس خیلی خوب کار کردند. آلمان امروز طوری بازی کرد که ما اصلا  توپ را ندیدیم!
 
در ادامه جلسه؛ ویتال هنین؛ سرمربی المان نیز با اعلام اینکه از برنده شدن آن هم با نتیجه 3 بر صفر غافلگیر شده، گفت: همه ما روزهای بد و خوب داریم. فقط باید بتوانیم احساسات مان را در این روزها کنترل کنیم. برای من غافلگیر کننده است که در طرف برنده این بازی نشسته ام. آن هم با پیروزی 3 بر صفر. ولی خب ما خیلی خوب بازی کردیم.
 
سپس خبرنگاری از کواچ پرسید؛ آیا باخت ایران به آلمان در اثر ضعف قوای جسمانی بود؟
کواچ پاسخ داد: خیر. من قبل از بازی هم گفته بودم که از بازی با آلمان می ترسم. چون وقتی شما قبل از بازی تصمیم می گیرید که کدام تیم قوی است یا کدام تیم قوی نیست، دیگر نمی توانید نمایش همیشگی خود را در زمین داشته باشید. ما از نظر بدنی مشکلی نداشتیم. دو روز پیش بازی خوبی انجام دادیم. ولی مشکل ما همچنان ذهنیت تیم است که گاهی نمی تواند سخت مبارزه کند و می خواهد منتظر بماند تا برد را به آن هدیه کنند. خب وقتی همه به فرانسه فکر کنند و کسی آلمان را حساب نکند، نتیجه همین می شود که می بینیم.
 
در ادامه جلسه خبرنگاری از سرمربی آلمان پرسید؛ چگونه پس از شکست سخت مقابل فرانسه تیم را به آمادگی لازم برای شکست دادن ایران رساندید؟
هنین در پاسخ گفت: من فقط به بازیکنانم گفتم نتیجه این بازی اصلا برایم مهم نیست. فقط بروید و از اولین توپ تا آخرین توپ بجنگید. می خواهم مبارزۀ شما را ببینم. در طول بازی هم دائم برایشان تکرار می کردم که به نتیجه فکر نکنید و فقط برای هر توپ بجنگید. خب ما دیروز در برابر فرانسه وحشتناک بد بودیم و امروز خوب بودیم.
 
خبرنگاری دیگر از هنین پرسید؛ چه دستوراتی به بازیکنان تان داده بودید که چنین سرویس هایی به زمین ایران زدند؟
سرمربی آلمان پاسخ داد: خب مربی همیشه برای بازی برنامه دارد ولی مهم این است که بازیکن آن برنامه را اجرا کند. مربی نمی تواند معجزه کند. دستوراتش را به بازیکنان می دهد و کنار زمین منتظر می ماند تا بازیکنان کاری را که از آنها خواسته شده، انجام بدهند. نهایتا هم می تواند امیدوار بماند یا دعا کند که بازیکنانش دستوراتش را اجرا کنند. (همینجا هنین با دست به کواچ اشاره کرد و رو به حضار با حالت دعا گفت: خدای من دریافت! خواهش می کنم اسپک!) خب وقتی بازیکن اجرا نمی کند، مربی چکار می تواند بکند؟

انتهای پیام/
برچسب ها: کواچ ، والیبال ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۴۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
من از بازیکنان خوب والیبالمون اصلا نا امید نشدم ان شا الله با برد خوب مقابل فرانسه بتونیم ب دور بعد صعود کنیم . البته باید ب اقای کواچ گفت ک متاسفانه این خصلت همه ی ایرانی هاست ک اگر بشنوند طرف مقابل یا کاری ک انجام میدن ضعیف و اسون باشه بهش فکر نمیکنند و ساده ازش رد میشن واین باعث ضربه به همه ی ما میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
بله درسته دسته کم گرفتن عاقبتش همین شکست تحقیر آمیزه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
اصلا تو چهره بچه ها برد نبود خیلی بازی رو شوخی گرفته بودن و از اینکه به جمع 6 تیم رسیده بودن کیف می کردن. تو قیافه و چهره خیلی از بچه ها هنوز اعتماد به نفس وجود نداره از جمله عبادی پور و محمودی اما برعکس آلمانیها با انگیزه ظاهر شدن
آخرین اخبار