معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: احتمال افزایش قیمت برنج توافقی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مازندران؛عزیزالله شهیدی‌فر اظهار داشت:در راستای خرید برنج کشاورزان در گذشته نیز دولت اقدام به خرید برنج تضمینی نموده بود که چون قیمت مناسب نبود مورد اعتراض به حق تولیدکنندگان و کشاورزان قرار گرفته بود لذا مجموعه دست‌اندرکاران، نمایندگان مجلس و تشکل‌ها با پیگیری‌های انجام شده، دولت خرید توافقی محصولات برنج از تولیدکنندگان داخلی مازندران را در دستور کار قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی ملزم به خرید برنج کشاورزان است،افزود:امروزه فضای خرید برنج فراهم شده است اما قیمت‌های اعلام شده قیمت نهایی بازار نیست.
 
معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی مازندران عنوان داشت:در پی اجرا مصوبه دولت درباره خرید توافقی برنج کشاورزان استان‎های شمالی، کشاورزان می‌توانند برنج خود را به قیمت مصوب اعلام شده به مراکز خرید شرکت تعاونی‌ها بفروشند که در مراحل بعدی نیز سازمان تعاون برای خرید برنج محلی و پرمحصول به شالیکوبی‌ها مراجعه خواهند کرد.
 
شهیدی‌فر درباره نارضایتی کشاورزان از قیمت اعلام شده برنج پرمحصول،اذعان داشت:انتظار نداریم قیمت اعلام شده دولت قیمت حداکثری باشد و امکان افزایش قیمت و رونق بازار در آینده نزدیک وجود دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه با وجود پیگیری انجام شده از سوی تشکل‌ها و جهاد کشاورزی هنوز به نتیجه واحدی درباره  اینکه آیا هشت درصد افزوده توسط شالیکوبی‌ها پرداخت شود و یا کشاورزان نرسیدند،خاطرنشان کرد:اینکه آیا براساس ماده قانون 12  ارزش افزوده به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد یا نه مشخص نشده است.
 
معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی مازندران متذکر شد:رسانه‌های مجازی و مکتوب رسالت اطلاع‌رسانی کافی در جامعه را به عهده دارند تا کشاورزان ما از این واقعیت اطلاع یابند که می‌توانند محصول خود را به مراکز تعاونی بفروشند و در آینده نزدیک قرار است برای جلوگیری از هزینه حمل و نقل نیز این مراکز برای خرید به شالیکوبی‌ها مراجعه کنند.

منبع:فارس
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.