سرپرست تعاون روستایی گیلان گفت: در حال حاضر 18 مرکز تعیین شده برای خرید توافقی برنج، برنج هاشمی را با 7 درصد خرد 6100 تومان خریداری می‌کنند.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، ضیاء فیض پور افزود: برنج از نوع علی کاظمی نیز 5200 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و برنج طارم که بیشتر در استان مازندران کشت می‌شود اگر در گیلان برای فروش به مراکز تحویل داده شود با قیمت هر کیلو 5900 تومان خریداری خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: با تصویب خرید توافقی برنج، هم اکنون 18 مرکز برای انجام این کار در استان گیلان دایر شده است. از این تعداد 3 مرکز خرید توافقی برنج در شهرستان رشت و 15 مرکز در 15 شهرستان دیگر گیلان دایر است.
 
فیض پور با اشاره به اینکه خرید برنج از روز گذشته در این مراکز آغاز شده است، افزود: این امر در راستای اجرای بسته‌های سیاستی دولت در حمایت از کشاورزان در حال انجام است و موجب کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان از ضربه زدن به بازار برنج داخلی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز استقبال چندانی از این طرح از سوی کشاورزان صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اگر استقبال نشود جای هیچ نگرانی نیست.
 
فیض پور گفت: خرید توافقی برنج برای جلوگیری از ضرر کشاورزان انجام می‌شود و اگر کشاورزان بتوانند برنج‌های خود را در بازار با قیمت بالاتری به فروش برسانند موجب خرسندی ما خواهد شد.

ایسنا
برچسب ها: برنج ، گیلان ، کیلویی ، سود ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار