سخنگوي دولت گفت : مستندات اوليه شان مي دهد رشد منفي که ماه هاي پاياني سال 92 در حال کاهش بود در سال 93 مثبت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمدباقر نوبخت پس از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخير رئيس جمهور درباره خروج کشور از رکود گفت : مراکز اصلي تعيين ميزان رشد مرکز آمار و بانک مرکزي است البته در دنيا معمول است خيلي موسسات و نهادها پيش بيني هايي مي کنند.

وي افزود : برآورد ما  اين است که در سال  93 به رشد مثبت رسيديم و گزارش هاي اوليه مرکز آمار اين را  تاييد مي کند.

نوبخت افزود : امروز آخرين آمار را بررسي کردم و هفته آينده اين آمار قطعي اعلام  مي شود.
وي با بيان اينکه بخشنامه بودجه  94 تصويب شده است ، گفت :‌ نرخ ارز هنوز مشخص نيست البته سياست هاي  ضد تورمي و خروج از رکود را در بودجه 94دنبال مي کنيم.

نوبخت با اشاره به پديده بدحجابي ان را مشکل فرهنگي دانست که بايد متناسب با ان از سازوکار فرهنگي استفاده کرد که مناسب و اثربخش باشد.

وي با بيان اينکه دولت هم براي ارتقاي فرهنگي بايد تلاش کند ، گفت : ‌دولت هر سال صدها ميليارد تومان هزينه مي کند و دستگاه هاي غيردولتي هم استفاده مي کنند.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري گفت: کساني که  از روشهاي غيرفرهنگي و روشهاي خشن استفاده مي کنند اين روشها موثر نبوده و اين پديده را گاهي تشديد کرده است.
وي گفت : بانوان مادر جامعه بايد مورد احترام باشند و هر نوع روش غيرقانوني و بي احترامي براي برخورد با اين پديده پذيرفته نيست.

نوبخت اظهار داشت : افرادي که از دلسوزي مي خواهند برخورد کنند توصيه مي کنم هر هنري دارند در زمينه فرهنگي بياورند و در برنامه ششم توسعه اگر لازم باشد منابع مالي مي دهيم.
وي گفت :‌ بدحجابي براي جامعه اسلامي نامناسب است اما اينکه فرد بدحجاب بيمار است اين يک توهين است.

سخنگوي دولت درباره مطالبات برخي کارگران پتروشيمي هم گفت : ‌در بودجه سال جاري حدود  120 هزار بشکه ميعانات گازي براي پتروشيمي ديده شده است که براي خروج از رکود هم موثر است و به مشکلات کارگري نيز بايد توجه شود.

وي افزود : بحث قانون  احزاب در مرحله پيش نويس مانده  است که اگر تمام شود اطلاع رساني مي کنيم.

تنوبخت درباره اظهار نظر مجامع جهاني درباره حقوق بشر در ايران گفت :‌ پاسخ لازم بايد از طرف مسئولان داده شود و اجازه اين اتهامات را نمي دهيم.

وي با بيان اينکه رئيس جمهور براي شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورک خواهد رفت ، اعلام کرد : برنامه اي از طرف رئيس جمهور براي ملاقات با اوباما تنظيم نشده است.

نوبخت درباره برنامه ششم توسعه گفت : روز دوشنبه نظام تدوين آن در شوراي اقتصاد تصويب شد ، در دست تهيه است و طبق زمان بندي تا تابستان 94 به مجلس خواهيم داد.

وي از همکاري صدا و سيما در هفته دولت تشکر کرد و گفت: البته اين موضوع نافي انتقادهاي  ما نيست مثل بحث خودروهاي وارداتي که  القاي شبهه هايي مي شود.

نوبخت افزود : توزيع دومين بسته غذايي براي افراد مشمول طرح  هفته هاي آينده انجام خواهد شد و وزير تعاون اطلاع رساني مي کنند اما ميزان آن کمتر از مرحله اول نخواهد بود.

وي گفت :‌ يارانه نقدي بيست و دوم شهريور پرداخت شد و به نوزاداني که نام انها در سازمان هدفمندي منعکس شده هم پرداخت شده است.

وي درباره بخشنامه دولت درباره بازنشستگان هم گفت اين کار بر اساس موازين قانوني بوده و به تفضيل آنرا منعکس مي کنيم.

نوبخت درباره احياي سازمان برنامه بودجه گفت : اين کار در مهرماه انجام مي شود.
نوبخت درباره اختلافات با تيم مذاکره کننده هسته اي گفت ‌ در اين باره  اطلاع رساني شد و خيلي مسائل حل شده است و اميدواريم در فرصت باقي مانده بقيه مسائل با توجه به منطق ايران حل شود.

وي درباره همکاري ايران با آمريکا براي مقابله با داعش گفت : آمريکاييها در اين باره علاقه مند بودند و پيشنهاد خودشان را هم اعلام کردند که همکاري صورت بگيرد.

سخنگوي دولت افزود :‌ البته طبيعي و منطقي است که ايران که سريعتر و اثربخش تر از آمريکا و با حمايت مناسب از مردم مسلمان و دولت عراق وارد عمل شد.

وي گفت: مشخص است که کسي تاييد نمي کند نيروهاي نظامي تحت فرمان آمريکا اقدامي انجام دهند.

نوبخت افزود :  ايران قبل از آمريکايي ها وارد عمل شد و نيازي به هماهنگي با آمريکا نيست.
وي با بيان اينکه امريکايي ها خودشان  مسئول اثربخشي حملاتشان هستند ، گفت : ما وظايف خود را  انجام مي دهيم که در چارچوب عمليات آمريکا قابل تعريف نيست و کشوري مستقل هستيم و مستقل عمل مي کنيم. وظايف منطقه اي و ديني داريم که بر اساس آن عمل مي کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، توسعه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار