موسسه علوم سیاسی دانشگاه هاروارد میزبان نشستی با حضور شماری از مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بررسی رویکردها در خصوص ایران و گروه تروریستی داعش بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه هاروارد، موسسه علوم سیاسی دانشگاه هاروارد میزبان نشستی با حضور شماری از مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بررسی رویکردها در خصوص ایران و گروه تروریستی داعش بود. در این همایش که سه شنبه شب برگزار شد ، "یاکوف امیدرور" مشاور امنیت ملی سابق و ژنرال ارشد بازنشسته ارتش اسرائیل و "توماس دانیلون" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از جمله حاضرین بودند و در خصوص راهبردها برای مذاکره با ایران و رویکردها در مورد داعش بحث و گفتگو کردند.

طی این گردهمایی که ریاست آن را پروفسور "گراهام تی الیسون" مدیر کالج برعهده داشت ، امیدررو گفت گروه داعش بخشی از یک بزرگتر ناشی از افراطی‌گرایی در خاورمیانه است. 

الیسون ادعا کرد گروه های تحت حمایت ایران در مقابله با داعش موثر بوده اند و از حاضرین در نشست پرسید که ایا می توان کمک ایران را در تلاش های امریکا برای شکست دادن داعش مفید دانست ؟ اما حاضرین در نشست این ایده را رد کردند و به ان پاسخ منفی دادند. 

امیدرور گفت راهی برای شکست دادن داعش در عراق  با همکاری قبایل وجود دارد ، بدون اینکه ایران در مرکز این تلاش ها قرار گیرد. 

الیسون سپس سوالاتی را در خصوص مذاکرات امریکا با ایران و توافق موقتی حاصل شده در ماه نوامبر در ژنو مطرح کرد و هنگام پاسخ به این سوال ، اختلافات حاضرین مشخص شد. 

امیدرور در پاسخ به این  سوال گفت وی تصور می کند قدرت های غربی در خصوص ایران رویکرد بسیار ملایمی تاکنون داشته اند. 

وی گفت ایرانی ها راه هایی را برای بهبود اقتصاد خود به خاطر کاهش تحریم های اقتصادی یافته اند .اگر فشار ها علیه ایران تشدید نشود ، انگاه فرصت دستیابی به توافق با ایرانی ها کاهش می یابد.
دانیلون که در تلاش های دولت اوباما برای مذاکره با ایران شرکت داشت ، با این دیدگاه امیدرو مخالفت کرد و مدعی شد مذاکرات در مسیر منافع امریکا بوده است و موجب شد ایرانی ها بر سر سیاست هسته ای خود مصالحه کنند. 

وی گفت توافق موقتی بر سر مسئله هسته ای ایران ، اساس و پایه برای مذاکرات است و اکنون اهرم فشار در دست جامعه بین المللی است. وی گفت ما یک توافق بد را نخواهیم پذیرفت.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
امریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد
آخرین اخبار