تجارت در هفته ای که گذشت

بنز گرانترین خودرو وارداتی مرداد ماه/سیاست دولت کنترل تورم است/نقش مهم اصناف در همراهی دولت جهت ثبات بازار

لزوم اصلاح قیمت نان ،تشکیل ستاد صادرات به روسیه و مصوبه جدید دولت در رابطه با واردات خودرو بالای 2500 سی سی از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،لزوم اصلاح قیمت نان ،تشکیل ستاد صادرات به روسیه و مصوبه جدید دولت در رابطه با واردات خودرو بالای 2500 سی سی از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است

بنز cls 500 در صدر گرانترین خودروهای وارداتی مرداد ماه
بر اساس آمار گمرک در مرداد ماه سال جاری بنز cls500در صدر گرانترین خودروهای وارداتی قرار گرفت.

امیدواریم با برقرارى خطوط مستقیم کشتیرانی و خطوط هوایی، این روابط تسهیل و موجب شود سرمایه گذاران و تجار دو طرف راحت‌تر بتوانند کالاهای خود را به راحتى مبادله کنند.



مصوبه جدید دولت در خصوص واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.


صنعت شیرینی و شکلات صنعتی دارای قدمت چند صد ساله در ایران است و توجه و حمایت از این صنعت می‌تواند اثر مثبتی در افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور داشته باشد.


بهادرانی، از افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و مواد غذایی به این کشور در آینده نزدیک خبر داد

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: با ايجاد ستاد هماهنگي با حضور نمايندگاني از وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت، جهادكشاورزي، امور خارجه،گمرك ،بانك مركزي و تشكل هاي بخش خصوصي و به رياست اتاق بازرگاني صنايع و معادن و كشاورزي ايران تشكيل شود

شریعتمداری گفت: هدف دولت از اصلاح قیمت نان این است که در این راستا به مردم و تولید کنندگان فشاری وارد نشود و کیفیت نان افزایش یابد.



رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به این که در حال حاضر افزایش قیمتی در بازار مواد غذایی نداریم، گفت: افزایش قیمت در پی تصمیمات دولت و تعرفه‌های واردات است.


خسرو تاج با اشاره به این که سیاست دولت کنترل تورم است، گفت: تمام سعی ما بر این است که در نیمه دوم سال نیز افزایش قیمتی را نداشته باشیم.


قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون 15تا 40 درصد ظرفیت تولید در کشور خالی است گفت: در حالی که وزارت صنعت هیچ مانعی در این خصوص ایجاد نکرده است اما باید از بخش خصوصی پرسید که چرا تمایلی برای حضور در بازار رقابتی پارچه چادر مشکی استقبال ندارد.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم پرداخت شده گفت: هم مردم و هم نانواها از عدم اصلاح قیمت نان و کیفیت آن ناراضی هستند

فاضلی با اشاره به درخواست‌های اصناف از دولت حمایت و پشتیبانی مالی برای تجهیز واحدهای صنفی به فن‌آوری و علم روز در جهت افزایش بهره وری و گسترش تجارت الکترونیک را از خواسته‌های این صنف عنوان کرد.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به حضور بخش خصوصی در تدوین و تنظیم برنامه ششم توسعه گفت: دولت باید در جایگاه سیاست گذاری، هدایت و نظارت قرار گیرد و کار را به بخش خصوصی واگذار کند

رئیس مجمع واردات در رابطه با نقش تجارت خارجی در پیشبرد اهداف توسعه اشتغال دولت اظهار داشت: میزان اشتغال زایی پایدار تابع میزان سرمایه گذاری مولد در کشور و بدنبال آن تابع امنیت سرمایه گذاری و سیاستهای حمایتی دولت از بخش خصوصی است.


انتهای پیام/










برچسب ها: تجارت ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.