ارزش صادرات پسته ايران ، سالانه يک ميليارد دلار است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،معاون باغباني وزارت جهاد کشاورزي در آغاز اولين جشنواره تخصصي پسته ايران در دامغان افزود : پسته ايران به کشورهاي چين ، هند ، روسيه و کشورهاي مشترک المنافع صادر مي شود .
 
محمدعلي طهماسبي مساحت باغ هاي پسته کشور را 400 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : 300 هزار هکتار از اين باغ ها بارده است .  

وي افزود : سالانه 130 هزار تن پسته در کشور توليد مي شود در حالي که توان سه برابر از اين مقدار در باغ هاي کشور وجود دارد .

معاون باغباني وزارت جهاد کشاورزي به کمبود آب کشاورزي و افت سفره هاي زيرزميني در کشور اشاره کرد و گفت : بايد به جاي توسعه احداث باغ ها ، کيفيت محصول را افزايش دهيم . 

طهماسبي با تاکيد بر اينکه در تامين آب و نيازهاي باغ‌هاي پسته و توسعه آن بايد افق 50 سال آينده مدنظر باشد گفت : بايد از احداث باغ مازاد بر آب مورد نياز به طور جدي خودداري کرد .

اولين جشنواره ملي پسته ايران با هدف آشنايي با آخرين دستاوردهاي علمي کاشت ، داشت و برداشت ، معرفي گونه هاي پسته و آشنايي با خواص پسته و معرفي پسته دامغان با شرکت بيش از 300 نفر از محققان ، کارشناسان ، باغداران و تجار از سراسر کشور به مدت دو روز برگزار مي شود .

در حاشيه اين جشنواره نمايشگاهي از تجهيزات مرتبط با پسته در 37 غرفه برپا شده است .
شهرستان دامغان با داشتن بيش از 14 هزار هکتار باغ پسته که بيش از 12 هزار هکتار آن بارور است يکي از مناطق مهم کشت پسته در کشور محسوب مي شود .

امسال از باغ هاي پسته اين شهرستان بيش از 37 هزار تن محصول برداشت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پسته ، تولید ، کشاورزی ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار