نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره‌وری کشاورزی در کشور بسیار کم است گفت: با 7 درصد صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، مشکل آب شرب و صنعت کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان؛محمدرضا باهنر ضمن بیان این مطلب افزود: طبقپیش بینی های صورت گرفته امکان دارد ، شاید در 30 سال آینده سوپرتانکرهای حامل نفت در دنیا جای خود را به تانکرهای حامل آب شیرین بدهند.

وی با اشاره به اینکه 8.5 درصد آب کشور در صنعت و شرب و بالای 90درصد آن در کشاورزی مصرف می‌شود،خاطرنشان کرد: بهره‌وری کشاورزی در کشور بسیار پایین است که با 7 درصد صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، مشکل آب شرب و صنعت کشور برطرف خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامیافزود: تنها در مورد محصول پسته پارسال به ازای 20 میلیارد دلار درآمد محصول 40میلیارد دلار آب مصرف شده است.

وی تاکید کرد: نبایددر بحث انتقال آب حوزه به حوزه و صرفه جویی در بحث آب استان کرمان روی بودجه های دولتی حساب باز کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: طی 10 سال آینده با اختصاص سالانه 40 هزار میلیارد تومان می توانیم طرح های کلنگ خورده را به اتمام برسانیم.

باهنر با اشاره به نشست 5 جانبه هیئت رئیسه مجلس با وزیر نیرو و دیگر کمیسیون‌های مجلس افزود: در این نشست مسائل مهم آب کشور نظیر اقتصادی کردن آب مطرح می‌شود زیراآب شیرین در قاره آسیا کم است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آب ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.