درد دل کردن مزایا دارد اما نه با هر کسی!

در دل کردن بیماری‌های روانی را معالجه می‌کند اما هر کسی برای این کار جایز نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صحبت کردن یکی از نیازهای طبیعی انسان‌ها است و اگر بخواهیم حق مطلب را بهتر ادا کنیم، باید بگوییم حرف زدن یکی از مهارت‌های زندگی است که برای توسعه و تداوم روابط سالم و مستحکم لازم است.

بر این اساس متین السادات نصری روانشناس، مشاور و موسس دانشگاه عنوان کرد: صحبت کردن راجع به مشکلات یکی از مسائلی است که افراد در مورد آن دچار تردید هستند. باید بگوییم در دل کردن بیماری‌های روانی را معالجه می‌کند.

وی تصریح کرد: به یاد آوردن و گفتن مشکلات که بار هیجانی، رنج و نگرانی افراد را سبک می‌کند،‌بنابراین ارزش درمانی دارد.

این روانشناس متذکر شد: هر اتفاقی که برای ما می‌افتد، مقدار انرژی عاطفی دارد که اگر این اتفاق ناخوشایند و تلخ باشند و ما بخواهیم انرژی عاطفی منفی ناشی از آن را دوران خود حفظ کنیم، مقداری انرژی مزاحمی در مغز ما انباشته می‌شود که ما را دچار بیماری‌های روانی می‌کند، ما به این نکته هم توجه کنید که صحبت کردن یا در دل کردن با هر کسی کار جایزه و صحیح نیست چرا که همه افراد تخصص و مهارت حل مشکلات ما را ندارند، بنابراین مراجعه به یک روانشناس یا مشاور یا کسی که در این حوزه تخصص داشته باشد گامی موثر برای حل مشکلات است.

گفتنی است، با کمک گرفتن از افراد مجرب و مناسب برای حل مشکلات و زدودن رنج‌ها و نگرانی‌هایتان با آن‌ها درد دل و مشورت کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مزایا ، معالجه ، جایز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار