قائم مقام دبیر کل خانه‌ی کشاروز:

خرید محصولات باغی با ذخیره سازی و عرضه‌ مناسب

بیابانی گفت: اگر خرید محصولات باغی با هدف ذخیر سازی و عرضه‌ی محصولات به موقع به بازار مصرف باشد و این سیاست از مرحله‌ی صحبت خارج و به شکل عملیاتی در ‌می‌آید موثر است.

 عنایت الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته خرید تضمینی محصولات و کالاهای اساسی در دستور کار دولت بوده و محصولات بر اساس هزینه‌های تمام طبق تعرفه‌های بین‌المللی صورت می‌گرفت که جای امیدواری دارد که این بحث پیگیری شود ما شاهد رونق بیش از پیش میوه و کاهش هزینه‌های آن در داخل خواهیم بود.
 
وی درخصوص حذف دلالان با خرید تضمینی میوه و محصولات باغی نیز تصریح کرد: اگر این محصول به صورت کار و موثر باشد و خرید محصولات کشاورزی به خاطر گردش مالی سریع و سرمایه گذاری‌های انحصاری آن با قیمت تمام شده‌ی درست این بخش از بازار حذف شده و کشاورزان و مصرف کنندگان با اطمینان تولید و مصرف می‌کنند.
 
وی در خصوص فعال شدن تعاونی ها تشکل ها و اتحادیه‌‌ی با خرید تضمینی محصولات باغی نیز اضافه کرد: چون این تشکل‌ها به وسیله‌ی افراد خاص انتخاب می‌شود تا کنون نتوانسته‌اند موفقیت خوبی در این زمینه کسب کرده و مردم را به خود جلب کنند پس باید طوری عمل شود تا مردم به تعاونی‌های که خود انتخاب می‌کنند.اعتماد داشته و درواقع آن‌ها در مقابل کارهای خود پاسخگو باشند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: باغ ، محصول ، ذخیره ، عرضه ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار