ایران را باید دید

ایران را باید دید، این عنوان کمپینی است که از آبان ماه سال گذشته شروع و برای نخستین بار در فروردین ماه امسال در شبکه اجتماعی توییتر معرفی شد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ آغارگر این کمپین علی عراقچی از کارمندان سازمان ملل متحد می‌باشد، ایشان در خصوص این کمپین می‌فرمایند:
بسیاری از همکاران من به رغم موقعیت شغلی خود، تفاوت ایران و عراق را نمی‌دانند و ایران را کشوری فقیر و بدون پیشرفت تلقی می‌کردند و بر این باور بودند که ما در ایران امکانات و تکنولوژی نداریم، بنابراین برآن شدیم که با راه اندازی یک کمپین، از همه مردم دنیا بخواهیم که تصاویر خود را از جاذبه‌های گردشگری ایران با هشتگ Must see iran# علامت گذاری کنند تا در همه دنیا این عکس‌ها در دسترس باشد و همه بتوانند چهره واقعی ایران را ببینند.

این کمپین به حدی نتیجه مثبت فراوانی به همراه داشته که در کمتر از 6 ماه از زمان فعالیتش به یکی از کمپین‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده تا حدی که خبرنگاران شبکه‌های بین المللی هم برای معرفی این کمپین آستین بالا زدند.



تا چند سال قبل رسانه‌های خارجی با تصویر سازی نامناسب از ایران باعث عدم حضور گردشگران خارجی می‌شدند. رسانه‌هایی که با جهت گیری‌های سیاسی، سعی در تخریب چهره ایران داشتند و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کردند.



اگرچه Must see iran صرفا با هدف معرفی ایران به جهانیان راه اندازی شد اما رفته رفته این کمپین به معرفی توانمندهای اقتصادی، هویت فرهنگی و جایگاه ایران در چشم جهانیان رنگی دوباره بخشید.



اما حال قدرت فضای مجازی از این رسانه‌ها بالاتر رفته و مردم با حضور در شبکه‌های مجازی می‌توانند در شکل دهی درست به تفکر کاربران موفق‌تر از رسانه‌ها عمل کنند. نمونه بارز این مثال را می‌توان همین کمپین Must see iran معرفی کرد که از حدود آبان ماه سال گذشته شروع شد و تا جریان‌های مثبتی به همراه داشت.



مسافرت و دیدن جاذبه‌های گردشگری بدون شک سهم عمده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد بطوری که گردشگران سفر خود را با عکس همراه می‌کنند و آن را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و کاربران با مشاهده دیدنی‌ها، مشتاق به سفر به آن مکان می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
ايران را بيشتر بشناسيد خيلي خوبه چطور ميتونيم عكسامونو انجا به اشتراك بزاريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
ايران را بيشتر بشناسيد خيلي خوبه چطور ميتونيم عكسامونو انجا به اشتراك بزاريم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
افرين آقاي عراقچي . چه عجب يه حركت مثبت تو ايران اونم بدون هيايو !!!
آخرین اخبار