معاون فرهنگي اداره كل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر 43 هزارو 300 مجرد بالای 30 سال در استان همدان وجود دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ اسداله ربانی مهر گفت:  13 هزار دختر مجرد بين سنين 30 تا 35 سال نيز در استان وجود دارد و اين در حالي است كه مناسب‌ترين سن براي باروري سنين بين 15 تا 35 سال گزارش شده است.

وي اضافه كرد: در سطح استان همدان همچنين 4 هزار و 500 كارمند مجرد وجود دارد كه از اين تعداد دو هزار و 400 نفر دختر و بقيه پسر هستند.

رباني با بيان اينكه هم‌اكنون 64 تازه داماد نيز به دليل عدم پرداخت مهريه در زندان هستند، اظهار داشت: امروزه مشكلات فرهنگي، اجتماعی و اقتصادي دامن‌گير زندگي جوانان شده كه لازم است در جهت رفع اين مسائل علاوه بر نيازسنجي، فرهنگسازي نيز به شكل اصولي در جامعه پياده شود.

رباني در ادامه به آخرين آمارهاي ازدواج و طلاق در استان اشاره و تصريح كرد: از ابتداي سال تاكنون 5 هزار و 43 ازدواج در استان انجام شده كه نسبت به مدت مشابه آن 7 درصد كاهش داشته و همچنين 775 مورد طلاق در استان ثبت شده كه 3 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزايش داشته است.

وي با اشاره به ميانگين كشوري استان در اين زمينه اظهار داشت: به طور متوسط در شبانه‌روز 54 ازدواج و 9 طلاق در استان انجام مي‌شود.
این مسئول ادامه داد: تأخير در پرداخت وام ازدواج از جمله مشكلات جوانان است و متأسفانه برخي از بانك‌هاي عامل در پرداخت وام 5 ميليون توماني نيز كوتاهي مي‌كنند.

اين مقام مسؤول خاطرنشان كرد: پارسال 900 هزار فقره وام از طريق بانك‌هاي عامل ملي، ملت و صادرات به زوجين پرداخت شده كه متأسفانه تاكنون بيش از 3 هزار نفر از سال گذشته هنوز وام خود را دريافت نكرده‌اند./ز
منبع:ايسنا
برچسب ها: مجرد ، همدان ، سن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.