نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص فرهنگ وقف در کتاب های آموزشی مدارس مبحث جدی وجود داشته باشد تا دانش آموزان ما بیاموزند که اگر زمانی به امکانات لازم برای زندگی شخصی دست یافتند بخشی از آن را با نیازمندان به اشتراک بگذارند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از سازمان اوقاف و امور خیریه ، اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه فرهنگ وقف در جامعه امروز ایران اظهارداشت: بحث وقف یک موضوع تا حدی شناخته شده است و در جامعه اسلامی ایران تا حدی مردم از آن اطلاع دارند اما با این که جامعه ما کاملا مسلمان است آن طور که باید و شاید به این موضوع پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه محسنات فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ایران آنچنان که انتظار می رود تشریح نشده و این نکته بسیار مهم است که وقف چه میزان می تواند در مسائل اجتماعی ایران و رفع مشکلات مردم کشورمان تاثیرگذار باشد، برای مردم اطلاع رسانی نشده است ، تصریح کرد: اگر آنطور که باید، این مساله برای مردم کشورمان تشریح شود می تواند تاثیر بسزایی در حل برخی از مشکلات اجتماعی ایران داشته باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص چگونگی فعالیت سازمان اوقاف  در سال های اخیر گفت : در چندین سال اخیر سازمان اوقاف فعالیت چند برابری نسبت به دوره های قبل داشته و توانسته بهتر از سال های قبل از آن در شناساندن فرهنگ وقف و اجرایی کردن پروژه موقوفه ها عمل کند اما همچنان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که می تواند در این نهاد به مرحله اجرا برسد و کارنامه سازمان اوقاف را با موفقیت های بیشتری همراه کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف فرهنگی است که باید در ذهن مردم کشورمان در قالب یک فرایند عملیاتی جا باز کند ، افزود : در این زمینه باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که از پیشروان این فرهنگ باشند. در رسیدن به این هدف در این زمان می توان در خصوص فرهنگ وقف در کتاب های آموزشی مدارس مبحث جدی وجود داشته باشد تا دانش آموزان ما بیاموزند که اگر زمانی به امکانات لازم برای زندگی شخصی دست یافتند بخشی از آن را با نیازمندان به اشتراک بگذارند.

کوثری در ادامه افزود: اگر کودکان ما نسبت به این موضوع آگاهی کافی بیابند رفته رفته جامعه اسلامی ایران نیز در عمل به فرهنگ وقف موفق تر عمل خواهد کرد و اینجاست که این فرهنگ زیبای اسلامی نمود بیشتری خواهد یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر این موضوع که انتظار بخش های مختلف جامعه از سازمان اوقاف این است که آگاهی بخشی بیشتری نسبت به فرهنگ وقف به مردم داشته باشد، گفت: اقدامات سنجیده در زمینه وقف بسیار بوده اما جامع و کامل نیست و مردم کشورمان در بسیاری از موارد نسبت به محاسن این احسان بی اطلاع هستند و باید اقدامات بعدی به صورت جامع تر و با برنامه ریزی های دقیق تر انجام شود و به دنبال آگاه تر کردن جامعه اسلامی در خصوص احسان زیبای فرهنگ اسلامی یعنی وقف باشیم.
برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار