معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: باید طرح های ما به سمت تجاری سازی برود اما متاسفانه ما با ساختار غلط در حوزه ی پژوهش مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ ستاری در جلسه ی هم اندیشی و ایجاد هم افزایی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی ، به هزینه های بالای این حوزه و نبود سرمایه گذاری مناسب اشاره و خاطرنشان کرد: کار پژوهشی دستوری نیست بلکه اقتصادی و درآمد زاست اما دولتی بودن ، آسیب زیادی به این حوزه وارد کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه هدف ما تولید مقاله ASIنیست افزود: ما نباید فقط به تولید مقاله بسنده کنیم چرا که حل مشکلات مردم و استان مهم ترین مسئله کشور است .

ستاری افزود:  به ازای هر 820 مقاله باید یک اختراع بین المللی ثبت شود و دولت از روند ثبت اختراعات حمایت خواهد کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال برای اولین بار 60 نفر از 100 نفر اول کنکور برای ادامه تحصیل بورس خارج از کشور دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه این مراسم گفت: کسب علم می تواند موجب رونق اقتصادی کشور و راهی برای کسب ثروت و افزایش تولید باشد .

موسوی بهار افزود: در 3 دهه اخیر کشور نه تنها به پزشکان کشورهای خارجی احتیاج نداشته است بلکه پزشکانی هم به سایر کشورها اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور در حوزه دانش و تربیت دانشجویان به سمت تولید دانش پیش رفته است گفت: ایران اسلامی در این زمینه توانسته در این 3 دهه شیب تندی را طی کند .

موسوی بهار به مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این مرکز ، از ابتدای تاسیس توانسته با تولید انواع جامدات و نیمه جامدات از جمله پماد، دارو و قرص فعالیت های قابل توجهی را ارائه دهد.

وی گفت: مرکز رشد و فناوری ، اولین دانشگاهی است که با تکیه بر دو محور صنعت دانش محور و دانش صنعت محور توانسته بسترساز مناسبی برای کارآفرینی و فعالیت های کشور باشد.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.