تاثیر متقابل اضطراب کودکان بر زندگی آینده آن ها

یک روانشناس گفت: اضطراب کودکان می‌تواند در آینده او را به شخصیت اضطرابی- اجتنابی تبدیل کند که در تمام مراحل زندگی دچار مشکل می‌شود.

 غفار تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:  اضطراب کودکان می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد مثلا ممکن است پدر و مادر در کودکی بر اثر اضطراب دچار شب ادراری می‌شده‌اند که این مسئله به کودک نیز سرایت می‌کند.  
 
وی افزود: عوامل محیطی مانند دعوای پدر و مادر نیز می‌تواند اضطراب کودک را افزایش دهد همچنین به کاربردن اصطلاحاتی مانند لولو خرخره از طرف اطرافیان برای ترساندن کودک می‌تواند این اضطراب را تشدید کرده تا جایی که او از مکان‌هایی تاریک بترسد و دچار شب ادراری می‌شود.  
 
غفار تبریزی تصریح کرد: شخصیت درون گرای کودک هم می‌تواند او را به اضطراب بکشاند و در آینده او شخصیت اضطرابی اجتنابی پیدا کند به طوری که در مدرسه گوشه گیر شده و دانش آموزان دیگر به او زورگویی می‌کنند همین طور در محیط کار و تحصیل در دانشگاه دچار مشکل می‌شوند.  
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: ریشه این اضطراب‌ها را می‌توان با خانواده درمانی و بازی درمانی و استفاده‌های دارویی از بین برد همچنین روابط والدین با کودک و محیط بدون استرس می‌تواند این اضطراب را کاهش دهد.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: تاثیر ، کودکان ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار