علی نصیریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

از وضع سینما بی‌خبرم! / سرمایه‌های موجود در سینمای ما باید در یک راه درست بیفتد

بازیگر پیشکسوت تئاتر،‌ سینما و تلویزیون که در ده سال گذشته تنها دو فیلم سینمایی بازی کرده، این روزها با فیلم مسعود جعفری جوزانی درحال بازگشت به پرده سینما‌هاست.

"علی نصیریان" بازیگر پیشکسوت تئاتر،‌ سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی سینما گفت: من چندان از وضعیت سینمای ایران اطلاعی ندارم و به پیچیدگی‌های مسائل سینما واقف نیستم ولی علاقمندم تا کارهای خوبی از لحاظ کیفی در این سینما تولید شود زیرا تعداد آثار اصلاً مهم نیست.

وی افزود: اگر در سینمای ایران بیشتر از مسائل حاشیه‌ای به کیفیت آثار توجه شود بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

" نصیریان" ادامه داد: خیلی از مسایل در سینما حاشیه‌ای است، حاشیه‌هایش شاید خیلی زیبا و خوب باشد ولی متن و اساس کار از لحاظ کیفی وزن خودش را ندارد.

این بازیگر تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت هنری ما بالاست و از لحاظ تکنیکی در شا‌خه‌های مختلف فیلمسازی مثل کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و ... افرادی خوب و حرفه‌ای در سینما داریم و ظرفیت‌ها خیلی بالا رفته اما کیفیت کار و بازده قابل توجه‌ای از این مجموعه را شاهد نیستم.

وی تصریح کرد: پرداختن به این بازده و حاصل کارها، اصل و اساس است و گرنه حاشیه‌ها خیلی خوب است.

"نصیریان" در خصوص آینده سینمای ایران اظهار داشت: من سیاستگذار نیستم اما باید سرمایه‌های موجود در سینمای ما در یک راه درست بیفتد هر چند که سرمایه‌گذاری‌های موجود هم بسیار ضعیف است.

وی در این باره بیان کرد: تولیدات کنونی سینمای ایران بسیار ضعیف هستند و این روند اصلاً جوابگو نیست و باید به محتوای فیلم‌ها توجه شود زیرا یک اثر به هرحال باید جذابیت‌های خاص داشته باشد و علاوه برآن باید از لحاظ قصه، پرداخت، شخصیت پردازی و ساخت و ساز خاص داشته باشد و علاوه برآن باید از لحاظ قصه، پرداخت، شخصیت پردازی و ساخت و ساز، فکری کنند؛ به انضمام اینکه سرمایه‌گذاری‌ها هم باید جدی گرفته شود.

بازیگر بوی پیراهن یوسف، در ادامه عنوان کرد: مسئله آینده سینمای ایران تنها مسئله فیلمسازان، دولت و ملت نیست و هم باید با کمک و گفتگو این صنعت را جدی بگیرند تا سینما از این وضعیت فعلی خارج شود و کمی نفس بکشد.

وی در پایان در خصوص فعالیت فعلی خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم "ایران برگر" به کارگردانی " جعفری جوزانی" هستم در آن اثر دو طایفه و دو خان وجود دارد که من ایفاگر نقش یک خان هستم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار