کارگردان سینما گفت: تبدیل سیاه نمایی به نقد چشم انداز خوبی است که در صورت حرکت نقد سینمای اجتماعی، نقدهای دیگر هم موجه خواهد شد.

"مسعود کیمیایی" کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی سینما گفت: من بارها گفته‌ام که تا به نقد سینمای اجتماعی نرسیم به نقدهای دیگر هم نخواهم رسید. چشم اندازی  که هم اکنون وجود دارد این است که نگاه دیگری به سیاه نمایی شود تا سیاه نمایی تبدیل به نقد شود.

وی افزود: تبدیل سیاه نمایی به نقد چشم انداز خوبی است ولی به هر جهت این گذار را باید داشته‌ باشیم که چیزی به عنوان سیاه نمایی نداشته ولی به جای آن نقد داشته باشیم. با به راه افتادن نقد سینمای اجتماعی، نقدهای دیگر هم به طور حتم موجه خواهد شد.

"کیمیایی" در ادامه اظهار داشت: ای کاش بازار سینما رونق بگیرد اما نه این که رونق فیلم‌های روی پرده را بگیرد؛ البته فیلم‌های در حال حاضر شکل‌های مختلف دارند و نمی‌توان روی آن‌ها نام ژانر گذاشت بلکه تنها یک اثر ساخته شده‌ هستند.

وی تصریح کرد: اما به هر جهت جای سینمای اجتماعی خالی است که در صورت توجه مردم به این ژانر، سینمای اجتماعی راه می‌افتد و اتفاقا آن نوع از سینما به دردخور بوده و به درد تمام زخم‌هایی که حرف آن را می‌زنیم، خواهد خورد.

وی در خصوص فیلم‌ها در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بحث درباره فیلم‌های دفاع مقدس زمان زیادی را می‌طلبد که در این فرصت کوتاه نمی‌گنجد و همین صحبت‌های کوتاه درباره سینمای دفاع مقدس باعث شده که خود دفاع مقدس هم تبدیل به یک جمله شود.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، کیمیایی ، مسعود ، فیلم ، ژانر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.