عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه کارگروه مشترک بررسی لایحه خروج از رکود به طور کلی ۴ بسته را با هم بررسی می‌کند، گفت: "لایحه رفع موانع تولید"، "لایحه تنظیم مقررات مالی" دولت و دو طرح نیز از طرف نمایندگان مجلس ارائه شده که سعی می‌کنیم در بررسی‌های خود این چهار موضوع را با هم تطبیق و ادغام کنیم تا به طرحی جامع‌تر تبدیل شود.

"ابوذر ندیمی" نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه لایحه یک فوریتی خروج از رکود دولت که به مجلس ارائه شده به بخش‌های مختلف ورود دارد اما جامعیت ندارد، اظهار داشت: دولت در مسائلی همچون بدهی‌ها، سرمایه در حد محدود، صندوق توسعه ملی در حد یک ماده‌ای و بخش خصوصی ورود کرده است اما در بخش کشاورزی و تعاون اصلا ورود نکرده است.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنابراین اول ما باید با دولت به این تفاهم برسیم که لایحه خروج از رکود یک لایحه جامع نیست، البته مجلس از جهت رویکرد دولت به حل مسئله رکود در کشور حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: از جهت اصلاح و ادغام این لایحه با نظرات نمایندگان بازهم فعالیت خواهیم کرد، اما واقعیت این است که دولت هم نباید انتظار داشته باشد که بتواند رکود را با این لایحه برطرف کند.  
 
نماینده لاهیجان و سیاهکل با تاکید براینکه ما اساسا با مجموعه منتقدان در این زمینه که لایحه ضد رکود دولت نمی‌تواند حاوی و حامل همه نظرات ضد رکود باشد همراه هستیم، گفت: با این نظر که حد ورود این لایحه به حوزه کارآفرینان، بخش خصوصی و بخش تعاونی کافی نیست، موافقیم و در جلساتی که به صورت سه نوبت تاکنون داشته‌ایم به این مسئله رسیده‌ایم که این لایحه به متمم‌های دیگری نیز نیاز دارد.
 
ندیمی با اشاره به اینکه کارگروه مشترک بررسی لایحه خروج از رکود به طور کلی ۴ بسته را با هم بررسی می‌کند، بیان داشت: "لایحه رفع موانع تولید"، "لایحه تنظیم مقررات مالی" دولت و دو طرح نیز از طرف نمایندگان مجلس ارائه شده که سعی می‌کنیم در بررسی‌های خود این چهار موضوع را با هم تطبیق و ادغام کنیم تا به طرحی جامع‌تر تبدیل شود.

عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس در این کارگروه مشترک برای جمع‌بندی نهایی در این لایحه از روش اصلاح و جایگزینی استفاده می‌کنند و سعی خواهیم کرد هفته آینده نظر نهایی این کارگروه را به مجلس ارائه کنیم اما در نهایت بقیه طرح را در برنامه و یا در لوایح متمم در آینده جبران خواهیم کرد. 

گفتنی است؛ کارگروهی متشکل از 4 کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، اصل 44، اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مسئولیت بررسی لایحه خروج از رکود را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار