شبکه المیادین به نقل از یک منبع مسئول ایرانی نقل کرد که واشنگتن تلاش زیادی را برای راضی ساختن تهران برای همکاری با این کشور در مباره با داعش کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از یک منبع ایرانی تصریح کرد واشنگتن تلاشهای زیادی را برای متقاعد کردن تهران به همکاری در جنگ با داعش انجام داده است.
این منبع ایرانی در گفتگو با المیادین تاکید کرد واشنگتن با تعدادی از سفرای ایران و مقامات ایرانی تماس برقرار کرده و خواستار همکاری تهران در جنگ با گروه داعش شده است.
این مقام ایرانی ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه شرایط برای دعوت از ایران جهت پیوستن به ائتلاف مبارزه با تروریسم مساعد نبوده است، تکذیب کرد.
این مسئول ایرانی گفت: از ابتدای بحران داعش در عراق ، واشنگتن به شیوه ها و راههای مختلفی تلاش کرده است با تهران ارتباط برقرار کند . این درحالی است که همه رهبران سیاسی عراق تاکید دارند ایران تنها طرفی بوده است که آنها را در جنگ با تروریسم یاری کرده است .

این منبع ایرانی که المیادین به نام وی اشاره نکرد ، افزود : کمکها و مشورتهای ایران به تغییر وضعیت عراق از ابتدای بحران تا کنون کمک کرده است .
وی خاطر نشان کرد بی‌اعتمادی ایران نسبت به اظهار نظرها و ادعاهای آمریکا مساله ای قدیمی است زیرا این کشور در مبارزه با تروریسم سیاستها و معیارهای دوگانه در پیش گرفته است ضمن آن که نمی توان از سیل کمکهای نظامی واشنگتن  و همپیمانان آن به تروریسم و افراطی گری در سوریه چشم پوشید.
این مقام ایرانی تاکید کرد کشورش جدیت خود را در جنگ با تروریسم اثبات کرده است و با هرگونه به کارگیری خشونت برای دستیابی به اهداف مشخص مخالفت دارد. ایران معتقد است که تروریسم اقدامی بسیار خطرناک است که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار