بازیگر نقش رحیم در فیلم تلویزیونی"روشنای حقیقی" گفت: در این فیلم با استفاده از نقش قرآن و آیات الهی نشان داده می‌شود که چگونه مشکلات جامعه امرزی به راحتی از بین می‌روند.

حسین شمس بازیگر فیلم "روشنای حقیقی" در گفت‌وگو با خبرنگاررادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  درباره این فیلم سینمایی گفت: مضمون داستان "روشنای حقیقی" به کارگردانی مجید سروینی در ژانر خانوادگی و اجتماعی تولید می‌شود و به نقش قرآن و آیات الهی در حل اختلاف میان دو برادر می‌پردازد.

وی افزود: من در این سریال نقش شخصیت "رحیم" را ایفا می‌کنم که باغ برادرش را خریداری کرده و این خرید به قیمت پایین‌تر موجب سوءتفاهماتی شدیدی شده است به حدی که این دو سالها سراغی از یکدیگر نمی‌گیرند.

شمس با اشاره به اینکه این دو برادر هر کدام دو دختر و دو پسر دارند که در مسابقه‌ای قرآنی شرکت می‌کنند و این برادرزاد‌ه‌ها باعث می‌شوند که رابطه این دو برادر شکل دیگری بگیرد، اضافه کرد: در انتهای داستان متوجه می‌شویم که بحث مسابقات قرآنی و فضای عرفانی باعث از بین رفتن کدورت این دوبرادر می‌شود و بر مشکلات زندگی هم غلبه می‌کند.

شمس در خصوص ارتباط قرآن و نقش خود در این فیلم توضیح داد: من نقش رحیم را که فردی کشاورز و زحمتکش است و به خانواده و فرزندانش اهمیت زیادی می‌دهد را بازی می‌کنم که در این فیلم زیر بار حرف‌زور نمی‌رود و نقشی پرالتهاب و با اوج و فرود بسیاری را دارد و در واقع کاراکتری است که با بسیاری از مردم و مشکلات مقابله می‌کند.

وی در رابطه فیلم "روشنای حقیقی" با قرآن خاطرنشان کرد: داستان این فیلم در ماه رمضان اتفاق می‌افتد و عرفان بر آن غالب است. در داستان این فیلم دروغگویی، غیبت، حرام‌خوری مورد توجه قرار گرفت و خود بحث قرآن آوایی را در داستان بوجود می‌آورد که به زیبایی به گوش مخاطب می‌رسد و از آن لذت می‌برد و هاله ای از آیات قرآن در کل داستان وجود دارد.

شمس اضافه کرد: داستان‌های قرآنی بیشتر به نوعی که المان‌هایی از آن گرفته شده است به این داستان بسیار کمک کرده است و دستورات قرآن و عمل به آن به خوبی در "روشنای حقیقی" نمایش داده می‌شود.

بازیگر نقش رحیم گفت: فیلم و سریال‌های بسیاری درباره نماز و قرآن ساخته می‌شود اما «روشنای حقیقی» در فضایی ساده به مشکلات و مسایل روز اشاره دارد که داستان قشنگی را شکل داده است و امیدوارم که بینندگان از تماشای آن لذت ببرند.

«روشنای حقیقی» داستان کمال و رحيم، دو برادری است که سال‌هاست با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری يک مسابقه قرآنی، دوستی صميمی با هم برقرار مي کنند که همين دوستی باعث ماجراهای بین این دوبرادر می‌شود.

مهرداد ضیایی(کمال)، شیوا ابراهیمی (همسر رحیم)، حسین شمس (رحیم)، حسن رستمانی(نعمت معلم قرآن) و جمعی از بازیگران محلیدر این فیلم ایفای نقش می‌کنند. اما عوامل پشت دوربین این فیلم که درگروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک ساخته می شوند از این قرار است:   
 
نویسنده و کرگردان: مجید سروینی، مشاور کارگردان: محمدمهدی عسگر پور، مشاور فیلمنامه و ناظر کیفی: خدیجه احمد محرابی، کارشناس مذهبی: حجت الاسلام مجتبی طالبی، مدیر تصویر برداری: مهدی امیری، صدابردار: روح اله جعفربیگلو، طراح  صحنه و لباس: قاسم مربی، دستیار اول و برنامه ریز: مهران شهرآشوب، عکاس : پریسا ایمان پور، مجری طرح و مدیر تولید: داریوش سهرابی، مدیر تدارکات: منصور ناظمی و جانشین تولید: هانی بهاءلو.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روشنایی ، زندگی ، داستان ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار