شهردار فولادشهر گفت : استفاده از GIS شهرسازی ( سیستم اطلاعات جغرافیایی ) در برنامه ریزی و مدیریت شهری ، دروازه اي برای ورود به شهر الكترونيكي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان امیری با بیان این مطلب که لزوم دسترسی به اطلاعات و فرایند ها ی جدید ضروری است ، گفت: برا ی مدیریت شهری استفاده از نرم افزار ها و فرایندهای که بتواند دسترسی و پاسخگویی سریعتری برای مردم فراهم کند در اولویت است.

وی در ادامه افزود: يكي از مهمترين وظایف شهرداریها برنامه ريزي، مديريت و نظارت بر نوسازي و گسترش و توسعه شهر از منظر شهرسازي و معماري است ، از اين رو نمايش نقشه ها و ارائه اطلاعات توصيفي به روز شهرسازي نظير كاربريها ، ارتفاع مجاز ، ميزان عقب نشيني ها به مالكين و متخصصان به همراه بهرگيري از قابليتهايي مانند روئيت تصاوير ماهواره اي و ايجاد امكان تطبيق اين تصاوير و نقشه هاي ديجتالي شهر، در يك سيستم اطلاع رساني خدمات شهرسازي می باشد.

شهردار با اشاره به کاربرد نرم افزار GIS شهرسازی ( سیستم اطلاعات جغرافیایی شهرسازی ) ضمن بالا بردن سرعت و سهولت مطالعات شهری تصریح نمود: GIS شهرسازی ، موجب كاهش چشمگير مراجعه روزمره شهروندان به شهرداري، ايجاد مكانيسم خود اصلاحي مغايرتهاي احتمالي نقشه ها با وضع موجود و بطور كلي دروازه اي جهت ورود به شهر الكترونيكي در كنار ايجاد و توسعه ساير سيستمهاي مكانيزه خواهد بود.

امیری در پایان از مشاور طرح خواست برای تسریع در روند این برنامه محاسبه دقیق و برآوردی از کل طرح پیشنهادی داشته باشند و به شهرداری اعلام کنند تا براساس اختیارات تصمیم گیری شود.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، شهر ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.