مشکلات و نگاه چند سویه به کاریکاتورها باعث شده هنرمندان برای خلق اثر ریسک کنند.

علی درخشی کاریکاتوریست خانه کاریکاتور در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنر کاریکاتور یک هنر جوان است و باید در جامعه بیشتر مورد حمایت و توجه قرار گیرد.
 
 نگاه به کاریکاتور نگاه عامی نبوده و فعالیت خانه کاریکاتور بیشتر به سمت کار نمایشگاهی، کارتون و تصویرسازی بوده در صورتی که کاریکاتوریست‌ها به کار مطبوعاتی گرایش بیشتری دارند.  
 
وی افزود:باید نگاه به کاریکاتور نگاه عامی باشد و خانه کاریکاتور همه جوانب و تنوع تفکرات و نگرش‌هایی که در کشور وجود دارد را در نظر بگیرد و به آنها توجه نماید.
 
وی خاطرنشان کرد: با سیاست‌گذاری‌های جدید و شورایی که تصویب می‌شود امیدواریم این اتفاق بیفتد ضمن اینکه برای تربیت نیروهای جوان و کار آنها در مطبوعات ابراز امیدواری کردند.
 
درخشی برای بهبود وضعیت فعلی هنر کاریکاتور اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به خود صاحب امتیازها برمی‌گردد که هنوز آن نگاهی را که باید نسبت به کاریکاتور ندارند و به نظر می‌رسد ترسی دارند و استفاده از کاریکاتور ریسک دارد.
 
وی در ادامه بخش دیگر مشکلات این هنر را بر گردن خود کاریکاتوریست‌ها می‌داند، زیرا آنقدر گفته شده که کاریکاتور چند لایه است و می‌تواند چند پهلو حرف بزند و ایجاد بدبینی کند و کسانی که متخصص این امر نباشند برداشت‌های  اشتباهی از کاریکاتورکنند و احساس کنند کاریکاتوریست حرف دیگری زده است.
 
این هنرمند در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص چگونگی فرهنگسازی و پیشنهاد راه حل آن گفت:درکاریکاتور امیدواریم بدون اینکه کسی حذف شود آدم‌ها با افکار دیگر به این مجموعه اضافه شوند و با این کار به تولید فکر شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کاریکاتور ، ریسک ، صاحب ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.