مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پس از ساماندهی و نیازسنجی تا نیمه اول آبان ماه رشته محل‌های هنرستان‌های به رشته‌های جدید تغییر کاربری می‌دهند.

 چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تجهیز هنرستان‌ها گفت: با توجه به اینکه تعدادی از رشته‌های محل‌ها در هنرستان‌ها به دلیل قدمت‌شان متناسب با نیاز بازار نیست و همچنین تجهیز آنها مقرون به صرفه نیست ابتدا باید این رشته‌ها بازبینی، بازنگری و بر اساس نیاز سنجی بازار،‌ ساماندهی شوند.

وی افزود: پس از ساماندهی و نیازسنجی، 4 میلیارد تومان برای تغییر کاربری رشته‌ محلها به رشته‌های جدید یا نوسازی رشته‌های موجود پیش‌بینی شده که تا نیمه اول آبان ماه انجام خواهد شد.

چهاربند با اشاره به رشته‌های که مقرون به صرفه نیست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکتهای سازنده خودرو خود دارای واحدهای آموزشی و خدمان پس از فروش برای تامین نیرو واحدهای آموزشی هستند رشته‌های مانند تعمیر موتور خودرو رشته های مقرون به صرفه نیستند و لذا امروز کمبود تعمیرکار خودرو با تکنولوژی قدیم نداریم چرا که به تعداد کافی تربیت شده و در بازار موجود هستند و تربیت تعمیرکار موتور خودرو با تکنولوژی‌های جدید هم مستلزم صرف هزینه‌هایی است که شرکتهای خودروسازی خود آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: رشته‌ صنایع خودرو و رشته‌های مرتبط با زیر مجموعه رشته برق و الکترونیک از جمله رشته‌های هستند که بعضی از آنها اشباع شده و فارغ‌التحصیلان آن رد سالهای آینده جذب بازار نمی‌شوند و به سرعت باید این رشته‌ها را بازنگری و رشته‌های جدیدی را جایگزین کنیم.

چهاربند در ادامه تصریح کرد: برخی از این رشته‌ها باید تعدیل و یا تعطیل شوند و جایگزین آن رشته‌هایی باشد که عمدتا جنبه خود اشتغالی دارند و در بیرون از آموزش و پرورش متولی آموزش مشخصی برای آنها نیست که بتوانیم خلا بازار را از طریق تربیت هنرجوهایی که مسلط به آن مهارت هستند تامین کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص ورود رشته های جدید خاطر نشان کرد: یکی از رشته‌های جدید که با همکاری سازمان بورس طراحی شد رشته کارگزاری بورس است که این صنعت رو به گسترش است و این خدمات مورد نیاز جامعه است چرا که خیلی از شهروندان درگیر بازار بورس هستند بنابراین امسال برای اولین بار این رشته‌ طراحی تدوین و در تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هنرستان ، محل ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار