هرچند آمارها از بهبود نسبی شرایط اقتصادی آمریکا خبر می‌دهد اما آمریکایی ها نسبت به گذشته نگران تر هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، 71 درصد از آمریکایی ها اذعان کرده‌اند که بحران اقتصادی پیش آمده، باعث ایجاد تاثیرات منفی دایمی در اقتصاد این کشور شده است.

"کارل ون هور" استاد علوم سیاسی  معتقد است که بدبینی در آمریکا نسبت به 5 سال گذشته افزایش یافته است.

این گزارش همچنین بیان می کند: با وجود اینکه 6 سال از بحران اقتصادی بزرگ در غرب می‌گذرد اما پیامدهای منفی آن همچنان باقی است.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که اخیرا انجام شده، میزان نگرانی درباره از دست دادن شغل در آمریکا، نسبت به ماه های گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته و امنیت شغلی نیز به پایین ترین حد خود رسیده است. هم چنین بدبینی روستانشین های آمریکایی به آینده اقتصادی کشورشان بیشتر از شهرنشین ها شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش مالیات ها که نه تنها برای مشاغل با درآمدهای بالا، بلکه بر سود و سرمایه گروه های  درآمدی پایین تر نیز اعمال شده است، باعث کاهش اعتماد شهروندان آمریکایی به دولت و اقتصاد کشورشان شده است.

به نظر می رسد مردم آمریکا به نقش شرکت های بزرگ در افزایش اشتغال و بهبود اقتصاد این کشور واقف هستند اما درصد بالایی از آنها نسبت به عملکرد این شرکت ها ناراضی اند و معتقدند آنها نتوانستند نقش موثری برای افزایش اشتغال ایفا کنند.

همچنین ميزان بالای بيكاری و بن‌بست مالی به وجود آمده در آمريكا، اميد مردم اين كشور را تا حد زيادی برای بهبود وضعيت اقتصادی آمريكا كمرنگ كرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، بدبینی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار