مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: کسی که خود رئیس تروریست‌های عالم است می‌خواهد با تروریست‌های عالم مبارزه کند این از خنده‌آورترین اظهارات آنهاست که امروزه در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) و استاد حوزه در نشست سالیانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در زمینه اهمیت اخلاق در تشکل‌های دانشجویی، اظهار داشت: بعد از هبوط دو جبهه حق و باطل در عالم ایجاد شده و به جز این دو جبهه، جبهه دیگری وجود ندارد.
 
وی افزود: تمام احزاب یا تشکل‌ها در جهان یا در جبهه حق قرار دارند و یا در جبهه باطل جای می‌گیرند. به ظاهر فرقه هستند، اما در حقیقت تمام احزاب و تشکل‌ها در عالم در دو جبهه بیشتر قرار نگرفته‌اند.
 
قرهی یادآور شد: به تعبیر قرآن، حزب و جبهه حق، جبهه الله است و جبهه باطل جبهه شیطان است که از روز نخست خلقت در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: این دو جبهه هر دو از انسان یارگیری می‌کنند و موضوعیت جبهه حق و باطل انسان است. بندگان خداوند که در جبهه حق قرار دارند به طور دائم وحشت دارند که مشمول اغواگری شیطان نشوند. خداوند در قرآن می‌فرمایند بندگانی که اهل عمل و عمل هستند نیز در معرض خطر قرار دارند مگر خالصان یعنی کسانی که تنها برای خدا قدم بر می‌دارند. اینها همان افرادی هستند که فقط برای رضای خدا مسئولیت می‌پذیرند و برای رضای خدا از مسئولیت دست می‌کشند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه ولی‌فقیه در جامعه و نظام اسلامی، تصریح کرد: ولی‌فقیه در زمان غیبت هادی الهی است. مخلصین گفتار و اعمال‌شان را در این جامعه با ولی‌فقیه مطابقت می‌دهند همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه ولایت رسول‌الله است. یکی از آثار اینکه مطیع ولی فقیه باشیم این است که اسلام و مسلمین زیر نظر او قرار دارند.
 
قرهی با اشاره به جایگاه رهبر انقلاب در جهان اسلام، گفت: در همایشی که چند وقت پیش در خصوص غزه برگزار شد بسیاری از علمای جهان اسلام که در این همایش حضور داشتند اعلام می‌کردند که رهبر انقلاب، رهبر عظیم‌الشان اسلام است.
 
وی با اشاره به متخلق بودن هادیان الهی به اخلاق الهی افزود: امام خمینی، آمریکا را شیطان بزرگ نام نهاد و حقیقت او را به این شکل آشکار کرد. جبهه حق و جبهه باطل هر دو در زمینه فرهنگ اخلاق تلاش می‌کنند و اخلاق را مورد تاکید و توجه خود قرار می‌دهند. شیطان از طریق اخلاق تلاش می‌کند انسان را از خداوند دور کند و اخلاق او را غیر الهی کند و جبهه حق نیز تلاش می‌کند اخلاق را مد نظر قرار دهد و آن را الهی سازد.
 
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) تاکید کرد: در حالیکه هر دو جبهه انسان را به اخلاق دعوت می‌کنند ورود به جبهه حق و دوام در آن تنها از طریق متخلق شدن به اخلاق الهی.
 
قرهی با اشاره به اینکه مطرح شدن مباحث اخلاقی در تشکل‌ها ضروری است گفت: مباحث اخلاقی در تشکل‌ها یک امر ضروری است زیرا هر گاه تشکل‌های ما بر مدار اخلاق قرار گرفته‌اند و اهمیت آن را درک کرده‌اند، متخلق به اخلاق الهی می‌شوند و آنجاست که دیگر کارهایشان برای خدا می‌شود. جبهه باطل را به خوبی می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند آنها از او استفاده کنند و همیشه در سلامت می‌ماند.
 
وی با بیان اینکه استعمار و جبهه شیطان نیز به خوبی اهمیت اخلاق را درک کرده است یادآور شد: استعمار جایی که موفق به تسلط می‌شود در جایی است که بی‌اخلاقی را ترویج کرده است. آندولوس که همان اسپانیای فعلی است نیز توسط جبهه باطل با بی‌اخلاقی به دست آنها افتاد.
 
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: رهبر انقلاب با تمسک به قرآن فتنه 88 را جمع کرد فتنه‌ای که مانند جنگ احزاب بود و افراد با احزاب مختلف در آن حضور داشتند.
 
قرهی با اشاره به تفاوت احزاب با تشکل‌ها گفت: تشکل‌ها برای این هستند که کارها تقسیم شود و آنها در این مسیر تنها به یک جا که همان امام امت است نگاه می‌کنند.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص فتنه یادآور شد: فتنه خط قرمز ماست اما برخی سخنان دیگری را در این زمینه مطرح می‌کنند و حتی می‌گویند سران فتنه باید اعدام شوند.
 
مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) افزود: باید به نظر امام امت همواره توجه داشت و این در حالیست اگر برخی‌ها رویشان شود امام را هم دیکتاتور می‌خوانند و حتی اگر نعوذبالله می‌گفتند مرگ بر امام، امام با کمال آرامش بدون ذره‌ای ناراحتی کار خود را انجام می‌داد چون اخلاق در ایشان رشد کرده بود و وی را بسیار بزرگ ساخته بود.
 
آیت‌الله قرهی با بیان اینکه امام(ره) دانشکده سیاسی نداشت و کسانی که دانشکده سیاسی گذرانده‌اند هنوز هم در کار امام مانده‌اند، خاطرنشان کرد: نفوذی که در حال حاضر امام و امام مسلمین در غزه دارند برای همه مشخص است. البته چیزهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که نمی‌توان گفت که همه آنها به دلیل اخلاص امام است که او را اینگونه بانفوذ ساخته است. رمز پیروزی امام اخلاص بود. امام فردی خدایی بود و سیاسی نبود.
 
وی با بیان اینکه باید در دوران غیبت به این توجه کرد که امام زمان و امام امت چه می‌گوید، افزود: اگر اخلاق شما الهی شد ضعف بر شما مستولی نمی‌شود و همواره با استواری و صلابت به کار خود ادامه می‌دهید.
 
این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام و رهبر انقلاب همواره فرموده‌اند «ما می‌توانیم»، یادآور شد: آمریکا امروز ضعیف شده و نیاز غرب به ما نسبت به همه زمان‌ها خیلی بیشتر است. آمریکا امروز ورشکسته شده و برای اینکه این مسئله را اعلام کند مانند بازاری‌هایی که ورشکسته‌ شده‌اند و با سروصدا به دنبال این هستند که آن را اعلام کنند، در این وضعیت قرار گرفته است. کسی که خود رئیس تروریست‌های عالم است می‌خواهد با تروریست‌های عالم مبارزه کند این از خنده‌آورترین اظهارات آنهاست که امروزه در رسانه‌ها مطرح می‌شود.
 
آیت‌الله قرهی با اشاره به ضرورت ایجاد اخلاق الهی در بین مردم یک جامعه، گفت: باید سیاست‌مدار، دانشجو، استاد و اعضای جامعه ما همگی متخلق به اخلاق الهی شوند، زیرا اگر در این زمینه موفق شوند دیگر در جبهه باطل قرار نمی‌گیرند.
 
وی در پایان ضمن توصیه‌هایی به دانشجویان، گفت: تلاش کنید هر شب قرآن و دعای توسل بخوانید. با امام زمان بسیار حرف بزنید و برای خدمت نظام مهدوی از او یاری بخواهید برای الهی شدن باید ارتباطتان را با امام زمان پررنگ کنید.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار