دفتر تحکیم وحدت در مورد اظهارات ضد و نقیض یکی از اعضای شورای مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دفتر تحکیم وحدت در مورد اظهارات ضد و نقیض اعضای شورای مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی بیانیه ای صادر کرد:

در این بیانیه آمده است: در دانشگاه باید روح سیاسی زنده باشد؛ این یک نشاطی به جوان میدهد. ما جوان بانشاط لازم داریم. دانشگاهی که از سیاست دور باشد و بکلی از سیاست برکنار باشد، این دانشگاه خالی از شور و نشاط خواهد بود؛ بعلاوه که محلی خواهد شد برای رشد میکروبهای خطرناک فکری و رفتاری.

 بنابراین خوب است و باید در دانشگاه سیاست باشد؛ منتها معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست در دانشگاه را نباید اشتباه کرد. معنایش این نیست که دانشگاه بشود یک جائی برای اینکه جریانهای سیاسی، گروههای سیاسی، عناصر سیاسی برای اغراض سیاسی بیایند از این استفاده کنند؛ این نباید باشد؛ این را باید مانع شد. یعنی این دیگر یک چیزی است که باید مدیریت کرد، باید شماها اعمال قدرت کنید؛ نگذارید اینطور بشود. اگر این بشود، دانشجو از دستتان رفته و یک سوءاستفاده‌کنی میآید کار خود را دنبال میکند.»

بیانات رهبر انقلاب در دیدار وزیر علوم و استادان دانشگاه تهران 13/11/1388

 تشكل هاي دانشجويي كه اين روزها و در آغاز سال تحصيلي جديد، خود را مهياي فعاليت در فضاي دانشگاهي نموده اند، بي شك نيازمند آرامشي هستند كه با برنامه ريزي و هم افزايي افكار و آراء بتوانند، با حضوري مستمر هم مفيد براي فضاي دانشگاه و هم تعالي بخش جامعه باشند.

در اين ميان دفتر تحكيم وحدت كه در شرايط فعلي در ثباتي نسبي به سر مي برد و تشكل هاي متبوع آن نيز در فضايي دور از حاشيه به فعاليت سياسي وتشكيلاتي مشغول اند، متاسفانه كانون حمله و حاشيه آفريني يك رسانه دولتي قرار گرفته است كه يقينا هدفي جز به هم ريختن سامان تشكيلاتي مجموعه ندارد.

رسانه دولتي ايرنا در مصاحبه با يكي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان علامه با تحريف اظهارات وي و اغراق در نشان دادن برخي از مواضع اين فرد كه ناشي از اختلاف سليقه طبيعي و نيز نماد پويايي و ضامن دوام مجموعه است، تلاش كرده است در يك دروغ پراكني خجالت آور، شكاف در مجموعه را دامن بزند.

پروپاگانداي رسانه اي دولت و مواضع برخي آقايان در مجموعه دانشگاه علامه، وزارت علوم و دولت ما را به اين نتيجه رسانده است، گروهي خاص كه هدفش دولتي سازي نهاد مقدس انجمن اسلامي دانشجويان و مصادره آن به نفع جريان خاص است.

اگرچه مواضعي از جنس رويكرد معاون محترم فرهنگي وزارت علوم در صراحت قانوني تشكل ها، مايه اميدواري مجموعه دفتر تحكيم است، اما گويا رسانه دولتي ايرنا برخلاف اين صراحت قانوني، هدف تخريبي ديگري را دنبال مي كند.

در اين ميان اگرچه انتظار مي رفت عقلاي جمع، براي حفظ اين ثبات ارزشمند تلاش كنند، اما پس از نا اميد شدن مجموعه دفتر تحكيم وحدت از اين رويكردها، ذكر چند نكته در اين اطلاعيه در رابطه با مصاحبه اخير ضروري است:

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی طبق ماده ششم اساسنامه ی خود، عضو دفتر تحکیم وحدت می باشد لذا خروج انجمن اسلامی دانشجویان مذکور از اتحادیه منوط به تغییر اساسنامه آن انجمن اسلامی می باشد،

در ماده 38 اساسنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی روند اعمال تغییرات بیان شده است؛ طبق این بند از اساسنامه مرجع تصمیم گیری برای اعمال تغییرات اساسنامه بعد تایید اولیه شورای مرکزی و شورای ناظر، مجمع عمومی انجمن اسلامی عنوان شده است و حضور سه پنجم اعضای مجمع عمومی برای بررسی دستور جلسه ی تغییر اساسنامه الزامی است که این موضوع با رأی دو سوم اعضای حاضر در جلسه مجمع عمومی به تصویب می رسد.

درخواست خروج انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حالی از سوی دبیر انجمن مذکور به دفتر تحکیم وحدت اعلام وصول شده است که روند قانونی آن به هیچ وجه طی نشده است ودر واقع تغییرات اساسنامه مربوطه از سوی برخی از اعضای شورای مرکزی، به طور خودسر و حتی بدون اعلام به مجمع عمومی انجمن اعمال شده است که طبیعتاً از سوی دفتر تحکیم وحدت مورد قبول نخواهد بود و انجمن اسلامی علامه عضو اتحادیه تلقی خواهد شد، مگر این که روال قانونی طبق اساسنامه انجمن اسلامی مذکور، اساسنامه دفتر تحکیم وحدت و آیین نامه ی بالادستی تشکل های اسلامی دانشگاهیان طی شود. طبیعی است که تعداد محدودی از اعضای شورای مرکزی یک انجمن نمی توانند به جای کلیه ی ارکان و اعضای انجمن بر خلاف اساسنامه تصمیم بگیرند.

در حال حاضر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت می باشد لذا اگر نمایندگان انجمن مذکور در نشست سالیانه شرکت نمایند قطعا در انتخابات اتحادیه حق رأی خواهند داشت. لازم به ذکر است طبق آخرین اعلام رسمی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، نمایندگان انجمن مذکور در دفتر تحکیم وحدت آقایان غیبی و شیوندی می باشند و در صورتی که در نشست شرکت کنند به عنوان حق رأی انجمن اسلامی علامه طباطبایی در انتخابات اتحادیه مشارکت خواهند کرد.

طبق ادعای دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، بیش از یک سال است که مجمع عمومی انجمن مذکور تشکیل نشده است. اگر این ادعا صحت داشته باشند ایرادات اساسی به انجمن اسلامی علامه طباطبایی وارد است. به طور مثال ماده 27 اساسنامه که شرایط تایید صلاحیت کاندیدای انتخابات را بیان می کند، حضور منظم در جلسات مجمع عمومی را از شروط لازم می شمرد. از طرفی آقای ذوالفقاری که در حال حاضر دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی می باشد فقط یک سال است که دانشجوی این دانشگاه است. یک سالی که به گفته ی دبیر سیاسی انجمن مذکور در آن هیچ جلسه مجمع عمومی برگزار نشده است، لذا آقای ذوالفقاری در هیچ کدام از جلسات مجمع عمومی شرکت نکرده است و طبیعتا عضو تشکیلاتی نیستند. چگونه کسی که عضو تشکیلاتی نیست و شرایط ماده 27 اساسنامه مبنی بر صلاحیت کاندیدا را ندارد در انتخابات صلاحیتش تایید و سپس به عنوان دبیر مجموعه انتخاب می شود؟!

لازم به ذکر است بند 1 ماده 26 و بند 3 ماده 15 اساسنامه صراحت دارد که اعضاء باید به طور منظم در جلسات مجمع عمومی شرکت کنند تا عضو تشکیلاتی تلقی شوند و کسی که عضو تشکیلاتی نباشد نمی تواند به عنوان کاندیدا، در انتخابات دانشگاه علامه طباطبایی شرکت کند.

یکی از آفات اصلی فعالیت های تشکیلاتی در مجموعه های دانشجویی، فاصله گرفتن از آرمانخواهی ، قدرت طلبی و محافظه کاری است که منجر به وابسته شدن به احزاب سیاسی و جریان های قدرت و ثروت می شود. این موضوع باعث خدشه دار شدن استقلال و حریت مجموعه می شود که در موضع گیری ها، کنش سیاسی و عملکرد یک تشکل دانشجویی نمود پیدا می کند. جنبش دانشجویی هر جا که به پیاده نظام احزاب تبدیل شده است، همان، اولین لحظه ی انحراف بوده است.

مصاحبه شونده كه در مصاحبه خود يكي از دلايل براي خروج از تحكيم را تكصدائي در اين مجموعه عنوان مي كند، در بخش ديگري از مصاحبه در رويكردي متناقض با گفته اخير خود تهديد مي نمايد كه  با شركت كنندگان احتمالي عضو انجمن علامه در نشست ساليانه دفترتحكيم وحدت برخورد هاي بسيار شديدي خواهيم داشت.

دفتر تحكيم وحدت در پايان با قانوني دانستن حق خود در پيگيري برگزاري انتخابات شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه در جهت حفظ شئون انجمن اسلامي دانشجويان و احقاق حقوق اعضاي اين تشكل تلاش خواهد نمود.

و السلام علي من اتبع الهدي

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار