مدیرکل شوراهای حل اختلاف و معاون قضایی دادگستری استان تهران گفت: سالانه 650 هزار پرونده قضایی در استان تهران تشکیل می شود.

عباسعلی دریانی مدیرکل شوراهای حل اختلاف و معاون قضایی دادگستری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به نقش سازنده شوراهای حل اختلاف در تحقق صلح و سازش اظهار داشت: در مجموع 580 شعبه حل اختلاف در استان تهران فعال است که 650 هزار پرونده را مورد بررسی قرار می دهند و 100 هزار پرونده از رقم مذکور با صلح و سازش مختومه می شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه 3 تا 4 هزار پرونده در مجتمع های شوراهای حل اختلاف خانواده مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها که در آستانه طلاق قرار دارند، پرونده هایشان با اصلاح و صلح و سازش مختومه می شود.

دریانی عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف یک نهاد مردمی است و می توان با نفوذ کلام و ریش سفیدی بسیاری از اختلافات را به سازش مبدل نمود.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با تلاش مضاعف همکاران ما در شوراهای حل اختلاف نتایج و  ثمرات قابل توجهی حاصل شده و امید آن داریم با تدابیری که اتخاذ شده، در آینده نیز روند سازنده مذکور به نحو هرچه مطلوب تری استمرار یابد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پرونده ، طلاق ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار