نوری گفت: با توجه به اینکه قیمت برنج وارداتی خیلی ارزانتر از برنج داخلی است؛ تولید کننده داخلی باید بتواند با ایجاد فضای رقابت با تولید کنندگان خارجی و تعدیل در قیمت مصرف کننده ایرانی را حفظ کند.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با افزایش قیمت برنج داخلی گرایش به مصرف برنج ارزان قیمت وارداتی بیشتر می‌شودف افزود: با حمایت و تشویق تولید کنندگان داخلی مصرف کننده هم باید قدرت خرید داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت می تواند در کاهش قیمت برنج‌های وارداتی تاثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: خیر؛ با کیفیت نقش چندانی در افزایش و کاهش قیمت ندارد و برنج باید از حداقل کیفیت، کمیت و قیمت متعادلی برخوردار باشند.

نوری 10 هزار تن مازاد بر مصرف تخم مرغ را در هر ماه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی بین مجموعه‌های تولید و صادرات لازم و ضروریست و توازن بین عرضه و تقاضا باید به روز باشد.

وی در ادامه گفت: صادرات به نفع کشور تولید کننده است که با مازاد بر تولیدات خود باید امکان صادرات را فراهم کرد.
نماینده مردم شوش تاکید کرد: حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی باید بر مبنای حمایت از مصرف کننده باشد چرا که با افزایش قیمت‌ها فشار بر اقشار ضعیف و متوسط وارد می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنج ، مصرف ، قیمت ، واردت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار