میرزاده تاکید کرد

به زودی تکلیف واحدهای زیان ده مشخص می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونان هماهنگی باید نظارت قوی و مستمری بر واحدهای استانی خود داشته باشند گفت: اگر به دنبال رشد و توسعه واقعی هستیم چاره ای جز اجرای قوانین و مقررات نداریم و از تمامی دوستان می خواهم که با جدیت در این مسیر گام بردارند و آدمهای ناپاک را بدون رحم از سیستم حذف کنند زیرا این افراد آبرو و قداست دانشگاه آزاد اسلامی را از بین خواهند برد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، میرزاده در جلسه معاونان هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر دیروز در ساختمان فرهیختگان سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به موفقیت های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: با پیگیری های دانشگاه آزاد اسلامی و همدلی و همکاری وزارت علوم به ویژه دکتر فرجی دانا و همچنین سرپرست این وزارت خانه دکتر نجفی موفقیت بزرگی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شد که این مسیر تنها با لطف و کمک خداوند میسر می شد و دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم هم با رعایت قوانین و مقررات به توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح ملی که نیاز کشور است کمک کردند. 
 
وی با بیان اینکه تصویب رشته محل های متعدد در مقاطع ارشد و دکتری، بخش قابل توجهی از مشکلات و چالش های دانشگاه آزاد اسلامی را به تدریج حل خواهد کرد، افزود: نیت خیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی موجب شد تا تلاش بدخواهان در تمامی این سالها حتی با ایجاد رقیبان نالایق برای این نهاد در دورانی که شاهد تغییر هرم سنی کشور بودیم به نتیجه نرسد و دانشگاه آزاد اسلامی حتی در میان 2 هزار 600 واحد دانشگاهی که تاسیس شد، همچنان سرپا و استوار باقی بماند. 
 
 میرزاده تصریح کرد: از تمامی همکاران می خواهم تا با همکاری با معاون آموزشی و مرکز آزمون دانشگاه از شرایط مناسب به وجود آمده نهایت استفاده را کرده و تمام مشکلات موجود برای اجرای سیاست های کیفی سازی دانشگاه را بر طرف کنند. 
 
به رسمیت شناخته شدن دانشگاه آزاد اسلامی استان 
 
وی با اشاره به مصوبه به رسمیت شناخته شدن «دانشگاه آزاد اسلامی استان» گفت: تمامی واحدها از این به بعد برای حل مشکلات خود ابتدا باید از طریق دانشگاه آزاد اسلامی استان اقدام کنند زیرا سازمان مرکزی دیگر برای حل مشکلات کوچک و جزیی این واحدها وقت نمی گذارد. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه نقل و انتقال دانشجویان نیز گفت: از تمامی همکاران می خواهم برای اجرای دقیق و سریع برنامه های تدوین شده سازمان مرکزی همکاری کنند و همه واحدها باید برای اجرایی شدن برنامه های دانشگاه همکاری کنند و هیچ بهانه و عذری در این زمینه قابل قبول نیست. 
 
وی با بیان اینکه نباید مردم چوب عدم همکاری برخی از واحدها را بخورند تاکید کرد: این که واحدی در گوشه ای از کشور به هر دلیلی با برنامه های دانشگاه همکاری نمی کند و یا برای مثال شرایط خود را با سامانه نقل و انتقال دانشجویان منطبق نمی کند هزینه اش را فرزندان مردم پرداخت می کنند و این به هیچ وجه برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قابل قبول نیست. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مدیریت جدید تمام تلاش خود را برای آسان شدن تحصیل فرزندان ایران زمین به کار خواهد بست و در این راه هیچگونه توجیه و بهانه ای را بر نمی تابد. 
 
وی با انتقاد از پروسه سنتی نقل و انتقال دانشجویان و انجام سفرهای متعدد متقاضیان گفت: هدف از اجرای سامانه نقل و انتقال دانشجویان راحت شدن فرآیند جابه جایی و انتقالی دانشجویان بوده است تا فرزندان مردم خیلی کمتر در جاده ها رفت و آمد کنند و به این دلیل از تمامی شما همکاران می خواهم به صورت جدی بر اجرای این سامانه و جلوگیری از رفت و آمد غیر ضروری دانشجویان نظارت کنید. 
 
 سهم 6 و 26 درصدی دانشگاه ها در پذیرش متقاضیان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد 
 
 میرزاده در ادامه با اشاره به سهم 6 و 26 درصدی دانشگاه ها در پذیرش متقاضیان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد گفت: متاسفانه ظرفیت پایین دانشگاه های کشور برای پذیرش متقاضیان در مقطع تحصیلات تکمیلی موجب مهاجرت بخش قابل توجهی از دانشجویان به خارج از کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه های درجه دو و سه منطقه شده است. 
 
وی با انتقاد از کسانی که در سالهای گذشته با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مخالفت می کردند، گفت: به نظر بنده تمامی این افراد به اقتصاد کشورهای بیگانه خدمت کردند زیرا این کشور برای جذب سالانه 10 هزار دانشجوی مقطع دکتری از کشورهای مختلف برنامه ریزی کرده است تا از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کند. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید 200 هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 12 هزار نفر دانشجو در مقطع دکتری در ترم مهرماه جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شوند، تصریح کرد: خوشبختانه در چار چوب توافق نامه جدید با وزارت علوم تا پایان سال دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به 500 هزار نفر خواهد رسید که برای افزایش کیفی تحصیلات این دانشجویان، در سال جاری در حدود 6 هزار نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب خواهند شد و هیات علمی تمام وقت دانشگاه بالغ بر 34000 نفر خواهد شد.  
 
به هیچ وجه از اعمال خلاف قانون و مقررات چشم پوشی نکنید 
 
وی تاکید کرد: از تمامی همکارام تقاضا داریم با نظارت دقیق خود از هرگونه مقاومت و کارشکنی در مقابل طرح ها و برنامه های دانشگاه جلوگیری کنند و به هیچ وجه از کارهای خلاف قانون و مقررات چشم پوشی نکنند. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رشد و توسعه را در گروی اجرای قانون و مقررات خواند و گفت: اگر به دنبال رشد و توسعه واقعی هستیم چاره ای جز اجرای قوانین و مقررات نداریم و از تمامی دوستان می خواهم که با جدیت در این مسیر گام بردارند و آدمهای ناپاک را بدون رحم از سیستم حذف کنند زیرا این افراد آبرو و قداست دانشگاه آزاد اسلامی را از بین خواهند برد. 
 
میرزاده با تاکید بر این که از استخدام کارمندان و افراد جدید باید پرهیز کرد، افزود: با ادامه روند کنونی، دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای آتی می بایست تمامی بودجه خود را برای پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی خود هزینه کند آنچنان که هم اکنون نیز 85 درصد بودجه خود را صرف این موضوعات کرده و تنها 15 درصد از منابع خود را صرف پروژه های عمرانی می کند. 
 
به زودی تکلیف واحدهای زیان ده مشخص می شود 
 
وی همچنین با اشاره به واحدهای زیان ده  گفت: باید به زودی تکلیف واحدهای زیان ده نیز مشخص شود زیرا دانشگاه آزاد اسلامی به شیر نفت یا بودجه نفت متصل نیست که به راحتی بتواند برای بخش های زیان ده خود هزینه کند دانشگاه آزاد اسلامی نهادی کاملا خصوصی است و هیچ نهاد خصوصی، زیان ده بودن را تحمل نخواهد کرد. 
 
 میرزاده با بیان اینکه هیات های امنای استانی موظف به اجرای مصوبه افزایش میانگین 15 درصدی شهریه ها هستند، گفت: متاسفانه در تهران شهریه مهدکودک ها و پیش دبستانی ها از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است و کسی در این ارتباط سخن نمی گوید ولی به سرعت نسبت به افزایش 15 درصدی شهریه ما که مجوز افزایش 25 درصدی شهریه را از وزارت علوم دریافت کرده بودیم واکنش نشان می دهند. 
 
وی تاکید کرد: امیدوارم با فعال شدن شرکت های دانش بنیان هر چه زودتر وابستگی به شهریه ها در دانشگاه آزاد اسلامی کاهش یابد و دیگر شاهد این مشکلات نباشیم. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به تدوین بودجه سال 94 این دانشگاه گفت: از هیات امنای استان ها نیز می خواهم که برای تدوین بودجه سال آینده اقدامات خود را به تدریج آغاز کنند زیرا از مهرماه بخشنامه این موضوع تصویب و ابلاغ خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار