نماینده استان گلستان شورای عالی استان‌ها گفت:‌استان گلستان با توجه به تنوع اقلیمی از رشد شاخص‌های توسعه پایینی برخوردار است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حمید امینی نماینده استان گلستان شورای عالی استان‌ها در هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شد گفت:‌استان گلستان به جمعیت حدود 2میلیون نفر و با وجود تنوع اقلیمی از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخودار است اما متـأسفانه از کاروان رشد عقب مانده و رشد شاخص‌های توسعه در این استان بسیار پایین است.
وی در ادامه افزود:‌ این استان با کمبود امکانات زیربنایی و خدماتی در نقاط روستایی از جمله آب آشامیدنی و آب و برق، مشکلات دامداری، هجوم ملخ‌ها، کمبود فضاهای آموزش و فرهنگی و ورزشی که نمونه‌ای از مشکلات این استان است برخوردار است که امیدوارم با حمایت مجلس شورای اسلامی و با تدابیر دولت تدبیر و امید این مشکلات برطرف شود.

امینی در ادامه بیان داشت:‌ توجه به نقش شوراها در ساختار کشور و نظر به اصول مندرج در قانون اساسی در استقرار نظام شورایی هنوز شوراها منزلت و جایگاه واقعی خود را نه در نظام قانونی و نه در فرهنگ عمومی نیافته است لذا نیازمند است که آسیب شناسی و تداول تجربه‌ها و دستیابی به الگوی مطلوب با گذشت چند سال از شکل گیری شوراها انجام گیرد.

نماینده استان گلستان خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با تشکیل حدود یک سال از تشکیل شوراها در جهت ارتقا از تشکیل کمیته ویژه از حقوق دانان مشاورین و افراد با تجربه و رجوع به برنامه‌ها و سرفصل‌های کاری خود میزان تحقق اهداف ترسیم شده را مورد سنجش و ارزیابی منصفانه قرار داده و با توجه به معیارهای علمی و کارشناسی حدود موفقیت‌ها و ناکامی‌ها را تدوین و راه کارهای اقدامات اثر بخش آینده را تدوین نماییم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، گلستان ، اقلیمی ، تنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار