بعضی مواقع شرایطی در کشور حاکم می‌شود و آیتم‌هایی دست به دست هم می‌دهند که حکم تولید به حاشیه برود هر چند مسئولین تلاش می‌کنند تا تولید ملی را سر پا نگه دارند اما عواملی مانند دلالان وجود دارد که تولید را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

بیژن پناهی‌زاده دبیر کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بهبود فضای کسب‌وکار، تشویق تولیدکنندگان در راستای تضمین بخش تولید و ... عواملی هستند که سرمایه‌گذاران بازار تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: در همین رابطه تصمیمات بایستی کارشناسی باشد که سرمایه‌گذاران بتوانند با آرامش خاطر بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس عنوان کرد: برای تولید و بهبود فضای کار بایستی قوانینی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا اینگونه نباشد که سرمایه‌گذار از شرایط کار برای یک سال دیگر مطلع نباشد و همچنین ایجاد امنیت روانی و فضای آرام یکی‌ دیگر از عوامل ایجاد سرمایه‌گذاری در کشور است که با رعایت این موارد تولیدکننده می تواند با آرامش خاطر سرمایه‌گذاری کند.

وی عنوان کرد: در این ارتباط سود تسهیلات بانکی هم باید متناسب با تولید باشد یعنی اینکه تولیدکننده مطلع باشد تسهیلاتی که دریافت می‌کند سودش چقدر است. ضمن اینکه این سود بانکی در قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

پناهی بیان کرد: ما باید مالیات را برای تولیدکنندگان به حداقل برسانیم، این نباشد که کسانی که دلال هستند کار مالیاتی داشته باشند و در دایره مالیات نباشند اما تولیدکنندگان‌مان که جایگاه و واحدشان مشخص است و امرار معاش دارند تاوان عدم پرداخت و یا عدم گرفتن مالیات از دیگر بخش‌ها را پرداخت کنند.

وی گفت: مهم‌ترین چیز این است که برای مردم فرهنگ‌سازی شود. موضوع حمایت از تولید ملی و نقش‌ آن در ایجاد ارزش افزوده و کمک به اجتماع و توسعه کشور نهادینه شود.

وی اظهار داشت: ما نمی‌گوییم که مسئولین ما تلاش نمی‌کنند، یک سری مشکلات و تصمیمات نادرست وجود دارند، باید این تصمیمات نادرست و قوانین و مقرراتی که در جهت حمایت تولید وجود دارند اصلاح شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دلال ، مالیات ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار