قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پردازش مقطع به حوادث مرتبط با انقلاب اسلامی، بزرگترین مشکل ما در رابطه با انتقال این حوادث به نسل‌های‌آینده به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی کتاب طلایه دار بیداری امروز در موزه‌ی شهدای تهران برگزار شد، محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از آن که وظیفه‌ی این بنیاد را معرفی شخصیت‌ها و حوادث مرتبط با انقلاب اسلامی به نسل امروز و آینده است و امروزه پردازش قطعه به قطعه به حوادث مرتبط با انقلاب اسلامی، بزرگترین مشکل ما در رابطه با انتقال این حوادث به نسل‌های‌آینده به حساب می‌آید.
 
وی ادامه داد: از دلایل ناشناس ماندن حوادث انقلاب اسلامی به رغم همه‌ی تلاش‌ها برای نسل امروز و آینده ناتوانی ما در پردازش سیستماتیک به حوادث این انقلاب بزرگ است.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: حوادث مرتبط با انقلاب اسلامی مانند زنجیری به هم پیوسته باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا از ذهن نسل‌های امروز و آینده فراموش نشوند.
 
انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دو نمونه از خاطرات ملاقات چهره به چهره با آیت الله طالقانی گفت: در رابطه با آیت الله طالقانی باید گفت وی علی‌رغم تبلیغاتی که در بعضی از مواقع انجام می‌شد، در خط امام (ره) و ولایت فقیه قدم بر‌میداشت.
 
وی ادامه داد: آیت الله طالقانی زمانی که گروهی به قول وی، جوجه کومونیسم می‌خواستند با سوء استفاده از این شخصیت بزرگوار از وی برای ایجاد تجزیه در رهبری و انقلاب استفاده کنند، او اجازه نداد و در خطبه‌ای در نماز جمعه گفت: جوجه کمونیسم‌ها و منافقین نمی‌توانند در تجزیه‌ی رهبری و انقلاب از من سوء استفاده کنند.
 
انصاری ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در برابر بزرگان وظیفه دارد و افرادی چون آیت الله طالقانی و بزرگان را سرمایه‌ی اجتماعی خود می‌دانند، همانگونه که ما ازسرمایه‌های مالی خود نگهداری می‌کنیم، باید از این بزرگان نیز مراقبت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: کشور ما به واسطه‌ی دین داری‌اش شخصیت‌های بزرگی دارد که باید به دیگران معرفی شوند، خیلی از کشورها چنین شخصیت‌هایی ندارند بنابراین شخصیت سازی می‌کنند تا آن‌ها را به عنوان نماد به نسل‌های دیگر معرفی کنند.
 
انصاری در حاشیه‌ی مراسم رونمایی از کتاب "طلایه دار بیداری" از برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار شهدا تا آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مستند ده قسمتی زندگی آیت الله طالقانی کلید خواهد  می خورد.
 
وی ادامه داد: این مستند در آینده‌ای نزدیک از شبکه‌ی دو سیما پخش می‌شود.
 
گفتنی است که در مراسم رونمایی از کتاب طلایه دار بیداری تصویر امام خمینی (ره) که پیش از این بر روی یک بشقاب نقش بسته بود، توسط سردار جانباز، خوش صولتان به موزه‌ی شهدای تهران اهدا شد.
 
لازم به ذکر است که افرادی  سید محمد صادق قاضی طباطبایی از همرزمان آیت الله طالقانی، سید مهدی طالقانی حضور داشتند و به روایت خاطراتی از این بزرگوار پرداختند.
 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار