نواک گفت: امروزه مسئله مهم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه شناخت نمایندگان از محصولات دو کشور است که می‌توانند برنامه‌های آینده خود را براساس آن ترسیم کرده و پیش‌بینی می‌شود که سطح روابط این دو کشور جهش بزرگی به خود بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در سمینار هیئت تجاری ایران و روسیه که در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار شد با اشاره به برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور اظهار داشت: ما خیلی خوشحال هستیم که علاقه‌مندی زیادی برای سرمایه‌گذاری بین بخش خصوصی وجود دارد به طوری که در این سمینار 40 شرکت به تعداد 80 نفر از روسیه در این اجلاس شرکت کردند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر با برگزاری این سمینار یک تحول اساسی برای ایران و روسیه ایجاد شده است که این موضوع سبب می‌شود ارتباطات اقتصادی و تجاری تقویت شود.
 
وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: پیک سرعت کار در نیمه دوم دهه 20 که آغاز شد پروژه‌های بسیاری توسط کارشناسان و کارکنان این کشور به ویژه در نیروگاه‌ها و کارخانه ذوب آهن اصفهان و نیروگاه بوشهر انجام شد.
 
نواک تصریح کرد: در حال حاضر سیاست‌های خوبی در سطح بین‌المللی بین ایران و روسیه ایجاد شده است به طوری که این همکاری‌ها بین دو کشور با اجرای تفاهم نامه‌ها در جهت توسعه تجارت رو به افزایش است تا جاییکه ملاقات‌های گسترده‌ای بین دو رئیس‌جمهور در سال گذشته برای تقویت روابط بازرگانی صورت گرفت.
 
وی گفت: ما امکانات زیادی برای تقویت در زمینه نفت و گاز نیروگاه اتمی و از تجهیزات هواپیمایی، ذوب آهن، حمل و نقل و مخابرات داریم که با افزایش همکاری می‌توانیم کیفیت ارائه خدمات را به مراکز گسترش دهیم.  
 
وی با تاکید بر سخنان وزیر نفت ایران که در خصوص سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیاردی برای توسعه روابط بین دو کشور که در سال گذشته صورت گرفته بود، گفت: به نظر بنده با گسترش روابط تجاری بین ایران و روسیه پیش بینی می‌کنم که این روابط با افزایش اعتبارات ده میلیاردی سطح روابط ده برابر شود.
 
وی تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه که برای ایران به وجود آمد کارهای فشرده و خسته کننده‌ای را ما برای ایجاد کرد و ما اقداماتی انجام دادیم تا نگذاریم تحریم‌ها بر روابط بین دو کشور تاثیر بگذارد.  
 
وزیر انرژی روسیه گفت: یکی از کارهای مهم در نحوه پرداخت یک مانعی را در اجرای پروژه‌ها به وجود آورده بود با رفع این موانع در حال حاضر امیدواریم کلیه مشکلات بین دو طرف برطرف شود که با رفع این موانع می‌توانیم کیفیت روابط تجاری و بازرگانی ایران را در یک سطح بین‌المللی و با کیفیت جدید ارائه دهیم بنابراین همایش امروز می‌تواند مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه و فعالیت‌های تجاری بین روسیه در ایران هم چنین ایران و روسیه باشد.  
 
نواک تصریح کرد: مسئله مهم برای روابط امروزه شناخت نمایندگان دو کشور از یکدیگر و ترسیم برنامه‌های آینده است که تعدادی از نمایندگان شرکت‌های روسیه این آمادگی را دارند که این خدمات و تجهیزات نوین خود را برای ایران معرفی کنند به طوری که به اذعان می‌توان گفت روسیه لیدر یا رهبر در ارائه تجهیزات و خدمات در این بخش است که می‌تواند تجربه خود را در اختیار این کشور قرار دهد.  
 
وی تاکید کرد: شرکت‌های روسیه نه تنها مشتاق به ارسال تجهیزات هستند بلکه تاکید براین دارند که دانش و تکنولوژی خود را به این کشور منتقل کنند امیدواریم طرف ایران و روس با برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک که در روسیه برگزار خواهد شد دستاوردهای جدید خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، انرژی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار