مدیریت کلان فرهنگی و زیر مجموعه‌های آن باید به متخصصان این حوزه واگذار شود ولی متأسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است.

حامد زحمتکش کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به مزایا و معایب مدیریت دولتی "تئاتر" در ایران گفت: با نگاهی به گذشته، هنرهای نمایشی در ایران، همیشه زیر یوغ دولت‌ها بوده است این به آن معنا است که دولت مدیوم قدرتمند و تأثیرگذار هنر تئاتر را همیشه می‌خواهد تحت نظر کنترل خود نگاه دارد، بنابراین در زمان گذشته و حال دولت به هیچ عنوان کوتاه نیامده که این موضوع را در حوزه مدیریتی کلان فرهنگی در اختیار خانواده‌های هنر قرار دهد. 

در همه جای دنیا ارگان‌ها و نهادهایی همچون شهرداری‌ها ابزار کمک کننده به حیطه هنرهای نمایشی هستند و باتوجه به آنچه مطرح شد بزرگترین مزیت تئاتر دولتی قفل زدن به دست و پای هنرمند خلاق است.
 
طبق اصل 24 قانون اساسی باید مدیریت کلان فرهنگی و زیر مجموعه آن به متخصصان این حوزه واگذار شود ولی متأسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است.
 
این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به کارهای انجام گرفته توسط مدیریت دولتی جهت پیشرفت تئاتر اظهار داشت: باتوجه به آنکه در این حوزه دولت هم در کسوت سیاستگذار و هم اجرا کننده قرار گرفته و هم از منابع مالی محدودی برخوردار است، بهترین کمک به خانواده هنر ساختن زیرساخت‌های لازم در این عرصه است که متأسفانه طی چند سال گذشته در این سیر ورودی نداشته است. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار