با توجه به اوضاع و درگیری ها در یمن و خارج شدن اهرم های مانور سیاسی از دست طرف های درگیر، احتمال وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خبرنگار این شبکه در صنعا به نقل از منابع گروه الحوثی در یمن از زخمی شدن شماری از افراد این گروه در جریان تلاش نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن تحصن آنها در مقابل مقر وزارت کشور در مسیر فرودگاه بین المللی صنعا، خبر داد. 

از سوی دیگر کانال المسیره وابسته به گروه الحوثی اعلام کرد تحصن کنندگان در اطراف پایتخت در اعتراض به تلاش ها برای متفرق کردن تحصن آنها، مانع از ورود خودروهای دولتی به صنعا می شوند. 

حمدی البکاری خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی همراه با پخش تصویری از یک بلدوزر وزارت کشور یمن که به آتش کشیده شده بود و در آتش می سوخت گفت: این بلدوزر به دنبال تلاش نیروهای یمنی برای به متفرق کردن تحصن کنندگان گروه الحوثی در مقابل وزارت کشور به آتش کشیده شد. 

نیروهای ضد شورش از گلوله های گاز اشک آور و ماشین های آب پاش علیه تحصن کنندگان استفاده کردند. تحصن کنندگان نیز با سردادن شعارهایی خواستار کناره گیری دولت یمن شدند. این در حالیست که سخنگوی رسمی گروه الحوثی دولت را مسئولیت آنچه آن را «تجاوز» خواند، دانست و بر حق خود برای دفاع از مردم با ابزارهای ممکن در صورت ادامه تجاوزات تاکید کرد. تلاش ها برای متفرق کردن تحصن کنندگان در حالی بود که گروه الحوثی با بستن نوارهای زرد رنگ به سر و دست خود اعلام کردند به تحصن خود در مقابل سه وزارتخانه نیرو، کشور و ارتباطات ادامه می دهند. گروه الحوثی تاکید می کند که اقدامات اعتراض آمیز آن فقط با کناره گیری دولت متوقف می شود. 
یکی از معترضان گفت: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن باید سخن مردم را بشنود. این آخرین هشدار به وی به شمار می رود تا به خواست مردم که میلیون ها تن از آنها به خیابان ریخته اند، توجه کند. 
یکی دیگر از معترضان گفت: بستن سفارتخانه ها برای آن است که مردم می خواهند قدرت از دست رفته خود را بار دیگر به دست بیاورند. 

الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود و پیروز باد اسلام، مثل دیگر تحرکات مردم یمن، در این تحرکات نیز یکی از شعارهای یمنی های معترض بود. 

در ادامه گزارش با اشاره به درگیری های افراد گروه الحوثی با ارتش و نیروهای قبایل در منطقه الجوف آمده است: با نزدیک شدن طرف های درگیر به از دست دادن اهرم های مانور سیاسی، احتمال وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد. 

یاسین التمیمی روزنامه نگار یمنی گفت: شواهد خطرناکی وجود دارد که از تشدید روند خشونت ها  حکایت می کند و نشان می دهد انقلاب حوثی ها به گروه های شبه نظامی کشیده شده است که این مسئله را در درگیری های الجوف و افتادن زمام امور به دست شبه نظامیان در صنعا و ورودی های آن، شاهد هستیم. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
دولت خائن و ضعیف یمن باید سقوط کند و مردم یمن خودشان سرنوشت کشورشان را در دست بگیرند .
آخرین اخبار