مدیر کل دفتر حوزه وزارتی وزارت علوم:

اولین جلسه کمیته بورسیه غیر قانونی تشکیل شد/ نمایندگان مجلس و اعضای هیئت علمی برخی از اعضای این کمیته هستند

فریدون گفت: اولین جلسه کمیته بورسیه غیر قانونی تشکیل شده و برخی از اعضای هیئت علمی، نمایندگان مجلس و مدیر کل بورس وزارت علوم از اعضای این کمیته هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر حوزه وزارتی وزارت علوم در جمع خبرنگاران در ابتدا در خصوص وضعیت سرپرست دانشگاه تهران گفت: فکر نمی‌کنم تا کنون اسم سرپرست دانشگاه تهران به شورا معرفی شده باشد چنانچه سایر سرپرستان نیز وضعیت آنها در نوبت قرار دارد.

وی در خصوص تشکیل کمیته بورسیه غیر قانونی افزود: اولین جلسه بورسیه غیر قانونی تشکیل شده است که برخی از نمایندگان مجلس، اعضای هیئت علمی و مدیر کل بورس وزارت علوم از جمله اعضای این کمیته هستند.

مدیریت دانشگاهی فردی نیست/ دانشگاه از سیاست بازی باید خارج شود

فریدون در ادامه گفت: برای من افتخاری است که به عنوان نماینده وزارت علوم در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور حضور داشته باشم، محمود فتوحی در شرایط خاصی سمت سرپرستی دانشگاه شریف را قبول کرده است و ما قبول این سمت‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و مسئولیت آن را توفیقی برای خود تلقی می‌کنیم.

وی افزود: مدیریت دانشگاهی فردی نیست و هر یک از مدیران دانشکده‌ها با همکاری یکدیگر باید دانشگاه را به سمت جلو حرکت دهد.  

فریدون با اشاره به این نکته که دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌های مهم کشور است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه شریف یکی از دانشگاههای بزرگ کشور است همه باید به ارتقای این دانشگاه و اساتید آن کمک کنیم و این پتانسیل هم اکنون در این دانشگاه وجود دارد که می‌تواند موجب ارتقای آن شود. 
 
وی تصریح کرد: مدیریت در دانشگاه می‌تواند نقش اساسی بازی کند و اگر مدیریت منسجمی در دانشگاه‌ها باشد افراد به حاشیه نرفته و مشکلات دانشگاه حل می‌شود. 
 
وی اظهار داشت: دانشگاه باید از سیاست بازی خارج شود البته این بدان معنا نیست که در امور سیاسی نباید دخالت داشته باشد بلکه هدف اصلی دانشگاه توصیه علمی است که در کنار فعالیت علمی باید فرهنگ ایرانی اسلامی نیز حفظ شود. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار