معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ایجاد شرکت شهرک کشاورزی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، افشین صفوی پیش از ظهر امروز در بیست و هشتمین جلسه حلقه‌های مفقوده اقتصاد استان که با حضور کارشناسان اقتصادی برگزار شد، از تشکیل یک شرکت شهرک کشاورزی در استان کرمانشاه خبر داد.

صفوی وظیفه این شهرک کشاورزی را شناسایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و راهنمایی در خصوص سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: مسئولان استان باید از ظرفیت‌های بنیادها و نهادها استفاده کرده و در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش کشاورزی تلاش بیشتری کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: هم اکنون 3 هزار هکتار زمین در دست کشت باغ انگور، خرما و مرکبات در حد فاصل شهر قصرشیرین تا خسروی موجود است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: قانون تفاوتی بین سرمایه‌گذار داخلی و خارجی قائل نشده و شرایط سرمایه‌گذاری برای هر دو یکسان است.

بهرام خانی ادامه داد: دولت نباید مقابل بخش خصوصی باشد، بلکه با تثبیت قوانین و مقررات راه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری هموار کند و سیستم تولید نیز باید به صورت زنجیره‌ای عمل کند و از حالت جزیره‌ای کار کردن بیرون رود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد اتاق فکر تأکید کرد و گفت: کارشناسان چکیده‌ای از ایده‌های خود را برای بهبود سرمایه‌گذاری مکتوب کرده و به این اتاق فکر ارسال کنند تا اتاق بازرگانی موارد را به مراجع قانونی ابلاغ کند.

علی میرزابیگی با بیان اینکه منابع استان باید شناسایی شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، افزود: استان کرمانشاه به دلایل مرزی بودن، کمترین سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، اما تحرک در سرمایه‌گذاری خارجی یک اصل است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، کرمانشاه ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.