یک روانشناس گفت: بازی‌های رایانه‌ای مانند زندان دوست داشتنی که کودک را مجبور کرده می‌باشد.

فخار تبریزی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بی رویه کودکان خردسال از آن به خصوص بازی‌های رایانه‌ای موجب اثرهای روانی می شود که به صورت یک کار وسواسی یا اعتیاد نمایانگر می شود.
 
وی گفت: استفاده از تکنولوژی توسط کودکان اگر در ساعت مشخص مثلا یک ساعت در روز به کار برده شود اشکالی نداشته و هوش را بالا می برد.
 
این روانشناس گفت: بهتر است این نوع وسیله های رایانه‌ای به عنوان تشویق کودک برای او خریداری شود یا در حدود یک ساعت به دست او داده شود اما اگر به عنوان انجام کاری مانند غذا خوردن، ساکت نشستن یا چنین مواردی این وسایل در اختیار کودک قرار گیرد مانند رشوه دادن والدین به حساب می رود.
 
وی افزود:  اگر این تکنولوژی ها در اختیار کودک قرار گیرد و ساعت مشخصی نداشته باشد موجب شده تا کودک از ناراحتی ها و حل آن ها فرا کرده و به سمت آن وسیله می‌رود و پناه می‌برد و به نوعی از مشکلات فرار می کند و به این دلیل که هر چیزی بیش از حد ذهن بچه را خسته می کند این بازی ها مانند زندان اما زندان دوست داشتنی که کودک را محصور کرده می باشد و با پرخاشگری خودش  را نشان می‌دهد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: نیازهای اصلی کودکان خردسال محبت و رسیدگی  به آنان، حرف زدن با آنها، رفتن به ورزش و شناخته شدن استعدادهایشان می باشد و والدین نباید به عنوان چشم و هم چشمی یا باز کردن کودک از سر خود این نوع وسیله‌ها را جایگزین نیازهای اصلی کودکان کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تکنولوژی ، بازی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار